|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Håller på att byta termostat, termostathus, vattenpump och kylare på min 523a och såg att det sitter en givare på termostathuset, tror det nya termostathuset jag beställt är utan kontakten till den givaren så tänkte höra ifall det går att köra utan den eller ifall jag behöver beställa annat termostathus? | |
|
Menar du el-kontakten som sitter på termostaten? Det är ingen givare utan en elvärmare som skall värma termostaten och därmed tvinga den att öppna tidigare om motorstyrningen anser att motorn behöver extra kylning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja precis det är den jag menar, är det någon fara att montera ihop allt utan att den är inkopplad och köra med det eller borde jag ordna annat termostathus? Mvh David. |
|
|
Tja, det beror nog lite på hur du kör med bilen. Kör du mycket hårdkörning i hög fart och/eller med tunga släp etc. kan det nog vara bra att ha den funktionen. Kör du bilen "normalt" i vårt klimat är det nog mer tveksamt om den är "kritisk". Det är rätt vanligt att dessa värmare går sönder och många kör nog runt med defekta sådana utan att ha en aning om det... Sätter dock en felkod om man gör felkodsavläsning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej tack för hjälpen! Borde inte vara någon fara då, bara haft bilen ett par dagar nu så kommer bli lungt körd när jag väl får igång den :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.