|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Det var ett bra pris. Ang viskokopplingen: låter bilen som en 240 när du startade den ibland? Då är kopplingen defekt. Och låser när den inte ska. Det medför en stor belastning på axeln till vattenpumpen. Min bil: Länk |
|
|
Vid kall motor ska du kunna stanna fläkten lätt med handen. ( men ta en rullad tidning för säkerhets skull) Min bil: Länk |
|
|
Jag kände lite på fläkt bladen och de ger motstånd, bilen har inte låtit konstigt mer än det oljud jag tidigare beskrev. Kylaren ser ut att vara ny, kan tidigare ägare varit medveten om detta problem och bytt det i förebyggande syfte. Tack för hjälpen! Ovärderligt när man har ont om tid att lägga på bilen själv. |
|
| Jag ska försöka testa detta med tidningen innan den lämnas iväg till verkstan. | |
|
Det jag menar låter som en 240 är att fläkten går på för full maskin. Alltså snurrar snabbt vid start, som om motorn är varm. Min bil: Länk |
|
|
Skulle nästa byta koppling..... Men oem-kvalitet!!! Inte billigt skräp! Min bil:Länk |
|
|
Hej igen! Gjorde tidningstestet idag, om det har någon betydelse så stod bilen i solen med en utomhus temperatur på ca 26 grader. Länk till filmen Länk |
|
|
Oj oj!! Defekt! Byt annars kommer nya pumpen inte hålla så länge. Min bil: Länk |
|
|
Vad jag förstod så ska denna viskokopplingen inhandlas på bmw ? Kostar ? |
|
|
Ingen rolig kostnad om du köper på BMW.... Tror den ligger på 3k.... Betydligt billigare på ebay och då är märket du ska köpa Behr. Det är dom som tillverkar till BMW. Kolla även på "reservdelar24" Min bil:Länk |
|
| Här e en bra film som visar hur kopplingen ska kännas när den funkar Länk | |
| Vid kall motor.... :) | |
|
Nej för fan så funkade inte min, tur man inte körde ner fingrarna. Blir nog den på reservdelar24. Decoy_81 stort tack för all hjälp :) |
|
|
:) inga problem! Min bil: Länk |
|
| Såg nu att det fanns flera tillverkare, vad tror du om denna Länk | |
|
Febi och Swag är exakt samma delar men olika namn, så i så fall skulle jag köpa: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: är det inte lika bra att köpa Behr när det är dom som levererar till BMW? Min bil: Länk |
|
|
Det finns ju många märken som är OEM-leverantörer och de bör alla ha hög kvalitet som bör vara likvärdiga. Dock är väl iofs inte Febi Bilstein/Swag en OEM-leverantör, men funderar man på Febi-fläktkopplingen är Swag-alternativet exakt lika bra men mycket billigare... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag kan inte hitta någon behr på reservdelar24 | |
|
Det har du rätt i Johan B! Och såg nu själv att Bher inte finns på reservdelar24 men kollade ebay och där finns en hel del runt 800:-. Skulle satsa på en där ifrån. Johan B: har du andra oem-märken i huvudet på fläktkoppling? Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.