AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.226

Shoppinglucka E-91 handtag?

Till slut lyckats demontera all inredning på insidan bakluckan och öppna luckan via att demontera låsmotor, trots stängd shoppinglucka.

<a href='Länk

Hur byter man denna enklast utan att krossa shoppingluckan?
"edit"

Bättre länk.

Länk
"edit" Igen.

Behöver även hjälp med att hitta rätt nummer för torkardelen som går via shoppingrutan, hittar nada på Länk .

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Du hittar allting här: Länk

Mikrobrytaren/handtaget är t.ex. nummer 8.

Att döma av bilden så har det etsat fast på ungefär samma sätt som på min E46. Att bända o bryta kan nog resultera i trasig bakruta, ja. Mikrobrytaren sitter trädd med splines över torkarmekanismens axel som löper igenom glasrutans hål.

Min lösning var tålamod och Dremel. Jag fick såga/slipa mig igenom mikrobrytarens plast och sedan stålring som sitter på axeln. Alltså den blanka stålring man ser i mitten av plasthandtaget på ditt foto. Man får gå jäkligt varligt fram med Dremeln så man inte repar/sågar rutan. Sen när du sågat en slits i den stålringen så bryter du isär den med ett mejselblad.

Anders

En får tacka, nått knas med min dator kan inte zooma så där mycket. Mikrobrytaren måste läkt ström, är ju tametusan borta några mm på gängan.

Fungerar en beggag tro eller måste man köpa nytt?

09 WIPERSHAFT PIVOT 1 61627209167

Är det hela motor inklusive axeln för torkaren? För endast låsmotorn finns ju på Länk

Jaja, tack för hjälpen blir fredagsmys med dremel :P
an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
vi tog en tång och bultsax och nöp oss igenom.
Ny brytare tog vi från en nyare 5 serie motorn från en 12a.
vi hitta delarna på www.bildelsbasen.se .
Vi köpte från upplands bildemo i Uppsala då de har bäst utbud och kvalité på sina grejer. Hittar man ej det man söker så kan man maila eller ringa dem.

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.