|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Riktigt kul att höra, grattis :D Får man fråga vad notan landade på? |
|
| Det vet jag inte ännu. Förhoppningsvis står autoconcept för merparten av jobbet och vanosledningarna, eftersom det var ett motorinternt fel. Hoppas alltså komma undan med kostnaden för vevlagren och den tid det tog att skruva dit dem. Om nu inte autoconcept är reko och täcker den delen med :) | |
| Autoconcept vägrade givetvis att ersätta skadorna. vevlagrena bedömdes som slitage snarare än "plötsligt fel" och vanosproblemet, som omfattade byte av en högtrycksledning inne i motorn, ville de heller inte kännas vid. (Försäkringen omfattar tydligen inte slangar och rör. Frågan är väl om slangarna i vanosen ändå inte är del av en "invändig mekanisk komponent", som bronsförsäkringen ska omfatta. Med liiiite goodwill kunde man ju tycka det, men i och med att autoconcept enligt egen utsago "endast förmedlar försäkringen för Lloyds och därmed inte har någon egen goodwillkassa" så kom det inte på fråga.) Summa summarum har jag nu en hel bil men är åtskilliga tiotusen kronor fattigare, samtidigt som autoconcept och Lloyds återigen cashat in en premie utan att rycka in då skadan är ett faktum. | |
|
Ja att ingen vill stå för kostnaden är väl mer regel än undantag 😈Alla dessa värdelösa försäkringar som bolagen säljer till höger och vänster. EB |
|
| Ja, de är ena skamlösa exploatörer. Aja, jag är ändå nöjd över att ha fått nya vevlager och vanosen fixad. Det hela blev ju ändå betydligt billigare än ett motorbyte! | |
|
Tutarn: Grattis till att du fått bilen, så att du kan njuta av den igen :) Märker du nån skillnad på bilen nu, jämfört med innan den gick sönder? Typ tystare maskin, effekt, eller nått annat matnyttigt ? |
|
| Ingen jätteskillnad i effekt, men det känns som den levereras stadigare och mer linjärt redan från 3000 rpm. Bilen känns helt enkelt lite piggare och mer förutsägbar med avseende på gasrespons. Vanosen är också mycket tystare. | |
|
Tjena mannen läser angående ditt problem med v10:an Jag har en m6 e63 Läs mitt inlägg som jag lagt upp! Fy fan vad trist måste jag säga, Jag vet hur du känner för jAg har exakt samma jävla Problem ..!!!!!! Vänd dig till BMW och be dom kontakta BMW Tyskland Angående ditt problem , Är din bil regelbundet servad på BMW enligt BMW:s intervaller Så ska du inte ge upp så lätt för en v10 motor ska FAN inte bara Gå sönder punkt slut ! Jag och M-bilar ska skicka in en så kallad ansökan nu i dagarna . Så får vi se vad Tyskland svarar, dom ska kopior på allt och service bok sedan Bilen var nästan intill ny! |
|
| Jag har bitit i det sura äpplet och släppt det hela. Nu har dock styrservon börjat bråka, så tvingas ta itu med den här näst. Alltid är det nåt! | |
|
Its all about M: vilken M6 är din, det gick en folierad M6 med kass motor på blocket? Modellen är rätt gammal nu, så jag tror inte det hjälper att skälla på BMW :) Angående lager,,så snurrar motorn rätt snabbt, det är självklart att man får byta lager tidigare i en BMW V10 än i en volvo v70. En jämförelse till, är att V10an får varva mer på de högre registret i sitt liv, än v70, som bara puffar runt på 3000rpm Att utveckla S85 kan jag tänka mig va med tanke i bakhuvudet att det skulle bli en väldigt "agil" motor, den ska kunna användas. Högtrycks-vanos. Nytt. Och jag acceptdrar att det kanske inte håller lika bra som en lågtrycks. Man ska inte glömma bort potentialen i denna motorn, och ha i åtanke hur dessa körs. Man byter olja ofta i tävlingsbilar, och det är "so what", man plockar ner motorerna oxå. Jag ser det som att S85 håller kanonbra, den enda högvarviga V10 som klarar dom här 10-15-20 tusen milen ? Hur långt har lambosarna med v10 500hk rullat? :) |
|
|
Its all about M: har du kommit fram till hur du gör med din bil, ska den lagas?:) Tutarn: beklagligt angående din servo, jag sitter och kollar på www.realoem.com och småfantiserar om vad som pajjar? :) Är det något fel med den aktiva styrningen, det är väl variabel utväxling i snäckan?:) eller funkar inte servot alls? Morrar der när du svänger höger vänster osv, så har du för lite servoolja, mer kan jag inte ge för stunden :) |
|
| Antingen pumpen eller någon remskiva som svajar och väsnas. Allt funkar, men det låter förjävligt då man vrider på ratten. Bara en tidsfråga innan nåt ger upp. | |
|
Mycket tråkigt problem du har !! Jävligt synd för jag har samma problem ! |
|
|
Märkte du av felet på nått sätt? Har samma problem med min m6 e63! |
|
|
Märkte du av felet på nått sätt? Har samma problem med min m6 e63! |
|
| Vilket fel? | |
| Ingen aktiv styrning på M-bilarna Patrik. | |
|
Pula: visst fasiken, servotronic, men trodde nästan det va samma sak iom att styrningen blir "trögare". Men servotronicen är väl en elmotor till det hydrauliska servot, som jobbar mindre när man kör fort så att styrningen blir hårdare, iom mindre servoverkan? Är det så, så är det att kolla vätskan i styrservot. Har det läckt? Låter det så brukar det vara för lite olja, låter mest när man närmar sig fulla rattutslag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.