|
|
|
|---|---|
|
behöver hjälp, har haft äldre bilar innan där det varit inspektion I och II innan. nu lyser servicelampan i typ 10 sekunder efter man har startat bilen , under står 900 km förra ägaren servade bilen för 1000 mil sedan eller 2.5 månad sedan... får ingen mer info om vad som ska servas, bilen har ingen e-drive, kan jag se med hjälp av bc-knappen ? vid senaste service har man bockat i 15 olika rutor...denna gjordes vid 10800 mil, då byttes även skivor och belägg , gången dessförinnan så hade bilen gått 9400 | |
|
Länk bild på lampan Länk stämpel Länk den senaste stämpeln vad jag kan utläsa så är inte oljan bytt på typ 3000 mil? |
|
|
Du får skilja på kryss och bock i serviceboken. Vid servicen 7 oktober 2015 byttes olja och kupefilter, inget annat. Gå in i servicemenyn och kolla vad som är på g. Ha motorn igång men stå stilla, stega sedan runt på blinkerspekens lilla knapp där du kan läsa check-controll, ställa in tid osv. När bilen står still kommer du även till servicemenyn. Tryck dej in där och kolla hur långt det är till respektive servicemoment. /Jonas |
|
|
jag såg det nu också 👍 fick bokat tid men vill ändå se vad som ska göras. tusen tack för hjälpen |
|
|
det var fem punkter enligt bc-n... skönt att detta forum finns |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.