AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
719

E36: Hur montera kondomen till listfästena?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Den lilla gummipluppen som sitter på listfästet och i karosshålet för listerna, hur monterar jag dem?
Beställer man nya lister så sitter de halvt påskjutna men ska de monteras så? Jag får inte till det på det viset. Inte heller påsatta helt eller genom att sätta dem direkt i hålet i karossen för att sen trycka dit listen.
Såpa kanske?
Det är sidolisterna jag pratar om.

///BMW - Was sonst!
Schysst autokorrekt på rubriken? :)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nope. Ingen autokorrekt här inte.

///BMW - Was sonst!
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Jag hade problem med dedär på E36an jag hade förut, då plåten börja svikta istället när man försökte få dit listerna på dörrarna..
Provade med sopa, men det hjälpte inte för mig. Löste det genom att plocka bort dörrsidorna så jag kunde hålla emot.

Mvh//
Jonas
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Hade allt monterat på listerna, såg bara till klippserna med kondomer satt på rätt position. Då det är svårt/trångt att justera de i sidleds när man fått dit något klipps.
Det bästa är ju om man har någon till person som kan hålla mot på baksidan av dörren, underlättar en del.
Såg aldrig det där som något problem, dra på clipsen på listen och lägg den försiktigt mot insteget och justera clipsen i sidled så dom synkar över alla hålen. Sedan är det ju bara att banka dit dom.

Johan S
Nordschleife 8.15
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.