|
|
|
|---|---|
|
Sålde fruns gamla trotjänare 520-01 och så fick hon en Opel Har gått igenom den utan o innan just för att det inte ska bli nåt strul,men nu börjar det. Tyckte i veckan att det var lite dålig fart på startmotorn och igår sa det bara klick,visst tänkte jag är väl dags att byta batteri. Så jag rullade ut hjälpstartern och vred på kräm nä inte ett liv,av med polerna och intalade mig att flera celler dött i batteriet,mätte innan jag tog ur det 12,7V what ,, Helt plötsligt när jag hade lyft av och på polerna ett antal gånger så är allt normalt,Hatar när bilar lagar sig själv och måste hitta problemet. Är det nån som vet om det finns nån sjuka i form av glappkontakt på Adam Opel runt 03-04 Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
|
Enligt tyska forum är det tydligen vanligt med problem i CIM modulen,men det är ju riktigt knasigt att behöva köpa hela spakstället om det är glappt i tändlåskontakten. Hur som körde jag en scanning idag och det låg som väntat "låg spänning" i dom flesta moduler,och bilen klickade bara igen mätte batteriet igen o se på tusan nu var det endast 10,1V . Hade bara stora batterier hemma men blev imponerad när hyllan svalde ett Bosch Silver 95ah a 26kg :) håller tummarna nu att bilskrället funkar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.