AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
674

Den hackar på lågt varv!

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
När bilen stått ett tag o e kall .. så när man startar o ska köra iväg på lågt varv.. då hackar den som fan ngn som vet vad orsaken är!??!?

Tacksamför hjälp!
Mvh aleks
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sök på "huggande and koppling" i sökfunktionen lite längre upp.

Mvh
Ro
21
Rob 323Ci
323Ci -00
Fan... det gör min med :-o !!!
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Har ett smärre problem..
När jag tex kör på motorvägen och ska av på avfarten.. och bromsar då rätt så hårt.. Så pumpar bromspedalen och hela fronten av bilen skakar.. vad kan det bero på?? Kanske jagmåste byta bromsvätska? byta skivor o ok?

Även när jag kör mellan 80-90 så vibrerar framhjulen kraftigt o det rycker i ratten!

Hade varit väldigt tacksam för lite tips.
Mvh aleks.
Adam318
Aleks: balansera dina däck.

------Sign.------
Brings Me Womens?
ri
35
rino
328i cabrio -96
Eftersom aktivt försöker att få upp effekten på bilen med filter & avg. antar jag att du kör hårt?

Upprepade hårda inbromsningar kan även döda en BMWs skivor.

Är det en 318Is med 16v, 136hk org har du 325:as bromsar runt om(vent. fram & solida bak)om jag inte mins fel vilket gör att du/ägaren innan har kört bra hårt för att få skivorna skeva alt. många mil på mätaren.

Om du har "lilla motorn" sitter trummor bak om inte <88 innebar att alla hade skivor på E30 karossen.

Pulserande bromsar kan bero på skeva skivor, obalanserade däck, brutna fjädrar eller framvagns inställningen (allt utom skeva skivor känns också som vibration vid vissa hastigheter) mm.

Bromsoljan påverkas bara om du gör upprepade häftiga inbromsningar och då får "svampig bromspedal" dvs. når kokpunkten för vätskan. gammal vätska låg kokpunkt.
Om du inte har koll på när den byttes sist bör du byta denna så snart som möjligt för att få upp kokpunkten och minska inre slitage på bromssystemet.

/Rickard, BMWCS 3738
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Måste först säga.. att sportsystemet köpte jag för att org var kass aldrig bytt, simons var hälften så billigt som org.. så lätt val.. luftfilter ger inte ett skit.. var bara ett impulsinköp..

Klart man kör hårt ibland. det gör väl alla bmwägare ;)
det är lilla motorn , alltså trummor bak.
d
alltså.. det enklaste är väl att balansera däcken för att se om det hjälper!? annars byta skivor kanske..

Ok. Tack för hjälpen!
aleks
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Aleks, är bussningarna och stagen slut i framvagnen får man ofta vibrationer lättare.

Har du originalfälgar eller "piratfälgar" med centreringsringar i navet? Om centreringsringarna blir utslitna eller saknas kommer hjulet fel på hjulaxeln och ger vibrationer.

I värsta fall kan det vara fälgarna och/eller däcken som är orunda. Då hjälper det inte att balansera om dem. Riktning av fälgarna och nya däck i så fall!

Vilka fälgar och däck har du och hur slitna är däcken?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.