|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har troligtvis tappat bort mitt körkort. Jag vet att jag kan förlustanmälla det och köra på mitt pass medans ett nytt tillverkars. Då till frågan. Ska utomlands imorgon så ett körkort vore ju bra att ha. Får man köra utomlands när man förlust anmält kortet och då med pass? Mvh | |
|
Om du ska vara borta länge, så kan ditt nya körkort skickas till ambassad eller konsulat i utlandet. Förutsatt att du hinner svänga förbi Trafikverket och göra en förnyelse innan. Plus att du måste in med en skriftlig begäran till Transportstyrelsen. Sitter själv och väntar på att mitt körkort ska dyka upp på svensk ambassad via UD. :) |
|
|
Tack så mycket för två bra svar. Något som detta forum är bra på att det finns väldigt många kunniga personer som svarar snabbt och bra på ens inlägg :) Försökte ringa runt överallt, transportstyrelsen, trafikverket, polisen men på en lördag var allt stängt. Nu har jag fått svar att man INTE får köra med förlustanmällt körkort utomlands utan att du måste ha med dig kortet vid färd utanför Sverige ifall det finns någon som undrar samma sak i framtiden. :) |
|
| Surt. Men nu vet du iaf. Tack för uppföljning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.