AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.221

Bmw 740 e38 -96 tappar orken efter 3000rpm snälla hjälp :( *video*

Hej jag sålde min s80 t6a som hade exakt samma fel som min bmw nu har...hur kan man ha så otur ?

Biljäveln tappar orken efter 3000 varv, håller man full så axxar den sakta. Länkar en video..jag håller fullgas i hela filmen. Observera att den inte ökar i fart efter en stund :(

Och jag tycker även bilen "brummar" mer vid låg belastning. Alltså insugsljudet från motor. Men kanske blir så när bilfan är så slö iofs
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Tror ditt fel beror på antingen sprucket membran eller igensatta katalysatorer. Sök inlägget: 740i -99 saknar ork vid mer än halvgas i 7 serie forumet. Där beskrivs precis ditt fel, där var det sprucket membran som var orsaken.

/Stefan
Tack för svar. Men jag provde att söka men ingen tråd hittades
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Orolig tomgång och orkeslös motor, undersök membranet du. Eventuellt att du också kommer vilja ha nya Torkskruvar inkl de nya membranet då.

Länk

Den har alltid varit orolig på tomgången när den är kall. Men nör den är varm går den bra på tomgång
Det har även skramlat under den sen jag köpte den. Men ska byta membran. Finns det någon guide ?
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Skrammel under vid tomgång, kan tyda på kattarna. Guide för byte av membran hittar du under Gör-det-själv; Mekartips.

/Stefan
Körde till macken nyss, efter det börja den gå riktigt dåligt. Här är en ny video..håller full gas

Och nu är jag 100% säker på att insugsljudet när man gasar låter mycket mer..jävla skönt ljud iofs. Men ska inte låta så :(
Bilen kommer inte laga sig själv och det hjälper inte hur många filmer du lägger upp.

Du måste antingen laga den själv eller ta den till en verkstad.
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Skramlet och faktumet att den inte orkar varva tyder på igensatta katalysatorer.
Haha klart jag vet att den inte kommer laga sig själv. Men nu vart problemet värre då kanske ngn kunde med större säkerhet sägs vad som är fel. Jag ska pallra mig under den och släppa på avgas och se om den går bättre :)
Hej nu har jag varit under bilen och kikat. Slog man på ena katten så skramla det. Så jag tog en tigersåg och kapa upp lite före katten. Och då vart den mycker mer varvvillig. Så förmodligen är det katten som är problemet. Nu undrar jag om man kan ha en katt från tex biltema ? Den dom har svetsat dit på andra sidan ser ut som en biltemakatt. Liten fyrkantig rackare :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.