|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har letat runt nu på diverse forum, men hittar inte någon som har exakt samma problem som mig. Jag har en E36 328i -97. Den går hur fint som helst, tills efter ungefär 6-7km. Då hugger den till en gång (bara en gång), sen känns det som att den tappar ungefär 20-30% av kraften fram tills dess att jag startar om den. Spelar ingen roll om jag ligger på konstant gas, eller om jag drar på när det händer. Den hugger fortfarande till och den tappar varv. Ligger jag på tomgång, så dör den när det inträffar. Bara att starta så går den som vanligt. Blir verkligen inte klok på vad det skulle kunna vara? Någon som har någon idé? Ska försöka hinna iväg och läsa felkoder någon dag, men pga. mycket arbete nu, så är det svårt att komma iväg på ett litet tag, ingen som har haft samma problem? Antispinnen är urkopplad, men det bör väl inte påverka något? Mvh Ahstar | |
|
Läsa ut felkoder är bästa starten på felsökning, innan du börjar byta grejer på måfå. Men det låter som typiskt dålig kam eller vevaxelgivare, ger lite olika symptom men liknande de du beskriver. |
|
| Tog kamaxelgivaren och solenoiden ifrån en 323'a som en kompis hade ståendes. Vart ute och kört lite nu, inget hugg och den känns frisk. Får se om det håller sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.