|
|
|
|---|---|
|
Väcker liv i en gammal frågeställning, är det någon som kör BSR trim på sin 520 d F10/11 och hur funkar det ? Har precis beställt en ny 520 xd efter att ha åkt 520d 2014 LCI i 14 000 mil. Har hela tiden tyckt att den saknar effekt och det lär väl inte bli bättre nu med 4 hjulsdrift och automat. Var länge inne på att gå ner till en 330 istället men det får inte skilja 100 000 mellan de 2 bilarna, det är inte försvarbart även om 30 motorn förmodligen är världens bästa diesel. Som sagt, vill ha input på BSR till 520d F10/11. | |
| Borde kanske inte svara då det är väl mycket same same but different. Men min 520i F11 är chippad och går fantastiskt fint. Bensinaren får dock ut betydligt mer effekt än dieseln när det gäller chipptrim av *20 motorn. så jag har i runda släng 280hk, så fin effekt och en annan fördel med 4 pipen är lägre vikt och bättre viktfördelnining, tack vare att motorn ryms bakom hjulaxeln. Ljudmässigt är det såklart inte speciellt maffigt, men endå lite skönt morrande när rödmarkeringen uppnås :-) Klen tröst i avsakand av 2 cylindrar såklart, men vad gör man inte :-) | |
| Vet inte hur bsr fungerar, men jag kör optimerat i min 520d och de är rejäl skillnad på karaktären mot original vill jag påstå. Ångrar inte att jag köpte en 520d och optimerade. Åkte 530d innan och vill påstå att en trimmad 520 går lika om inte bättre än en standard 530. Karaktären gör att de känns så. Sen om de är så låter jag vara osagt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.