AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.040

BMW M1 till salu!

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Länk

Verdi
Jadu. Då ska man vara en riktigt rik entusiast. Priset är helt sjukt. Men det finns väl gott om pengar som ska läggas nånstans och så länge räntorna är låga och börsen går knackigt så lockar väl alternativa "investeringar".

Tror det finns en viss risk att bilpriserna har peakat nu. Är som med konst och annat. Det går i vågor.

Tillgång och efterfrågan.

Rent statisktiskt så kommer denna förmodligen att stiga i värde över tid, men knappast värd 6.2 mil redan nu, eller?

EB
Verdi
Javisst. Men efterfrågan kan droppa ordentligt om det händer saker i ekonomin.

Nu är det som ett pyramidspel. Folk betalar dyrt för att "det förmodligen stiger i värde över tid". Men om något rubbar den övertygelsen så kan det gå snabbt utför. Det är det jag menar. Det finns en risk i det där och min känsla är att vi ligger nära toppen nu. Prisökningarna på ovanliga bilar har väl varit otroliga på sistone.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den där bilen är nog prissatt som "om någon är så dum att betala de pengarna så säljer jag, inte annars för jag älskar bilen"

-------
//Lövet
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De har sneglat på tyska priser , går de så går det.... Verdi... du kan köpa den!

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

///MMM///
MU
940
MUC
M340i - 2025
Tror din känsla stämmer Verdi.
Kollar man på blocket på Porsche Gt3 så verkar de med skämtpriser inte längre bli sålda, för ett halvår sedan gick det däremot.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Är nog bättre i så fall att spekulera i fastigheter. Hus behövs alltid. Men har man mycket pengar och inte bryr sig om risken. Varför inte.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Vilken bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.