|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har haft ett glapp/klapprande väldigt länge när jag kör över vissa hinder. Detta vid olika fart långsamt inget ljud lite mer fart klapp/glapp. Hade uppe bilen på lyft idag för o kolla lite grejer. O tänkte då dra lite i lederna. Börja dra i ena sidans inre styrled,gick inte o rubba. Sedan andra sidans led. Den kunde jag dra upp o ner en del. Det var som den var mjuk in mot styrväxeln. Det var liksom inget glappande utan ett mjukt upp o ner dragande ganska lätt sådant också. Detta torde vara en kass inre styrled? Om det är kass inre styrled. Då måste man ha loss den yttre för att byta? Tänkte bara att då kan man ju byta bägge samtidigt. Kostar ju inget extra i arbetstid om dom nu ändå måste lossa yttre led också. | |
| Nån åsikt? | |
|
Låter spontant mer som ett dåligt krängningshämmarstag! När jag hade en begynnande dålig inre styrled/styrstag på Hyndan (santa fe) var det ett svagt dovt klapprande när man körde. När jag ruckade på hjulet "kl. 3 och 9" hörde man ett kluckande ljud på vänstersidan in mot styrväxeln. Bytte staget och ljudet försvann - dock var det precis i början av att bli dåligt och inget glapp kunde kännas när det var demonterat. Så känn efter och försök rucka hjulet i styr-planet, om inget hörs då, är det troligen inte styrled/stag som är dåligt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kan ju vara stabbstaget men det kändes helt ok. Men dom e ju luriga. Det skumma e ju att det gick att rubba ena inre styrled upp o ner en hel del. Medans andra sidans var helt stum. | |
|
Va ute nu o hissa bilens bägge sidor. Kunde inte direkt höra nått kluckande/klonkande på nån sida. Mer som att styrningen följde med litegrann. Det gick alltså att rubba hjulen om man höll kl3 o 9 men kändes mer som normalt beteende. O det gick att rubba lite mer på höger sida ?! :-) Ställer mig fortfarande frågande varför det gick att rubba leden upp o ner på vänster sida. Men inte på höger? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.