|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dd88: tolkar det som E30 M3 effektnivå är för låg för dagens smak, bara få som tål att bli ifrånkörd ;) Men 200hk för lite är väl att ta i, då skulle den köra ifrån M2/M4 istället... Om nu farten till 50-150 är mest relevant (låter mer realistiskt än 100-200), då gör nån sekund mer eller mindre väl ingen större skillnad eller? Ännu alldeles för mycket fokus på effekt, gärna mer på vikt som påverkar körupplevelsen åt alla håll... Min åsikt. |
|
|
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte mycket till övers för bilar som inte längre produceras, vore väl F40/F50 eller Grupp B då. För min del så hade nuvarande generation gärna fått vara den första, äldre bilar som E30 och E46 CSL är inget annat än historia för mig. Ja 200hk hade varit overkill, 100hk ska det stå, slant på tangenterna. En GT86 med 300hk, justerbar camber och coilovers hade varit en perfekt helg/banbil. Gällande prestanda så håller jag delvis med, men det är inte sekunderna som är viktiga för mig utan känslan av att få en spark i röven, bra tider kommer på köpet. Hade jag inte behövt ett baksäte så hade jag troligtvis gått på en Cayman så vi är nog inte så långt ifrån varandra. |
|
|
Låter bra med spark i röven ;) visst är det kul Bra att du vågar stå emot legenden lite, tiden går ändå framåt hela tiden, är likadan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.