|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mig en BMW Z4 -04. När jag trycker på lås upp på nyckeln å håller in den en stund så åker fönstrena ner och cabben lossas från fästena från vindrutan, men där stannar den! Den fälls inte vidare. Cabben funkar helt felfritt när jag trycker på knappen i bilen. //Michael | |
|
Dåligt batteri i fjärren? /Jonas |
|
|
Tack för svaret! Jag körde hem 20 mil. borde inte batteriet ha laddats upp under den tiden? //Michael |
|
| azkikr menar batteriet i din nyckel (fjärren) | |
| Bilen laddar nycklen när den sitter i tändningslåset. | |
| Lus, är du säker? | |
|
Hej igen, Jag har efter sökande kommit fram till att Lus har rätt, sedan 00/01 laddas nyckeln i tånglåset via induktion. |
|
|
Jo, det förstår jag. Menade bara att jag åkte 20 mil med nyckeln i låset så den borde ha hunnit ladda rätt mycket under den tiden? |
|
| ska cabben åka ner? Har det någonsin gjort det? tror inte den funktionen är där. | |
| Klart att det ska gå! | |
|
Funktionen finns där och det verkar funka lite sporadiskt. Tror dock inte att det beror på nyckeln....... |
|
| från vilket år kom den funktionen? funkar inte på min 2003:a | |
| Tror det var modeller efter April 2004 | |
|
Hej Har liknande problem på min e46:a. Jag tror att bilen bara tar emot signalen en viss tid då min alltid stannar på samma ställen. Men det är bara att börja om igen så fungerar det. Det konstiga är att kanske 2-3ggr så har det fungerat hela vägen. Tycker jag har testat alla möjliga saker som att stå extremt nära och i olika vinklar men det är samma sak varje gång. M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Rille_h Just precis så beter sig min Z4:a. Och precis som Brainstorms bil så funkar det alltid med knappen inne i bilen. Någon som testat att felsöka med en OBD2? Med vänlig hälsning Mats |
|
|
Hej Skrev kanske lite otydligt men jag tror ni förstår hur jag menar :) Med knappen fungerar det som ni säger hela tiden men inte med nyckeln. M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.