|
|
|
|---|---|
|
Hej! Söker efter ett trim till en 550i Xdrive 2011 med 408 PS Twin Turbo. Någon som vet? Kontaktat ett par stycken och ingen har... Tacksam för svar! | |
Verdi |
VTech? Länk 470 hästar "bara" så det är inte så stor skillnad men priset är inte så blodigt på 12 900:-. www.dinancars.com har också men det var verkligen DYRA saker. För ca 100 tusen får du 539 hästar, nytt avgassystem, bättre väghållning osv osv. :) Enbart programvaran går på typ 30 tusen. Länk |
|
Tack för svaret.. De blir inte så stor skillnad med 470 hästar.. Vill ha över 500hk och 700nm... Någon som vet? Tacksam för svar. |
|
| De seriösa, tex ESS och Vtech levererar båda 470hk till N63. Gissar att de inte vill gå högre med befintlig hårdavara av en anledning. | |
| Har hittat Länk. 540 HK och 750 NM.. För bara 1500 euro.. Men det är för långt att åka.. Känner en som har Godd Speed trim och han vill att jag ska komma över till hon för han tror att man kan sätta m5 trimmet på denna då dem har samma motor, men det tror jag inte fungerar? | |
|
Var hittar du de siffrorna? Jag hittar bara nedanstående till Fxx x50i. 5er 550i F10 GT 300KW 408PS 600NM 40KW/55PS 700NM €899 |
|
|
Det blir Jarls Bilservice nästa vecka. Pris endast 8900kr. 475 HK & 715 NM.. Helt okejl. |
|
|
532* hk 1500euro |
|
Verdi |
Att 550i och M5 har "samma" motor är nog antagligen inte ens nära sanningen. Har vääääldigt svårt att tänka mig att det fungerar även om osvuret är bäst. |
| En engelsk man i falköping Godd speed, vill att jag ska åka dit för han ska kolla ECU. Men tveksam till att han hittar nåt trim. M5 och 550 har samma motor men m5an har en helt annan växellåda. | |
Verdi |
Men det ÄR INTE samma motor. Länk "Many have speculated the M5 engine shares parts with the 550i engine A quick scan through the latest parts update that added the F10 M5 at a local dealer has revealed the following Shared parts: Connecting Rods Head gaskets Oil fill cap Parts NOT shared; Engine case Oil Pan Pistons Crankshaft + bearings Oil Filter Camshaft Intake valves Exhaust valves Turbos Charge Air Coolers Oil pump Waterpump" Det är alltså nästan ingenting som är samma... |
| Jaha, då vet man. | |
| Bara för att en tillverkare kan leverera två motorer med samma cylindersantal och liknande volym så blir det inte automatiskt samma motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.