|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan rekommendera en seriös och kunnig AC-verkstad i Göteborgsområdet? Tacksam för tips! | |
|
Finns en firma som heter "Partille service" på Brodalsvägen 1 i Partille, han fixade min AC för 2 år sedan för 500:- och den funkar än. Det är egentligen en däckfirma, men han är även AC ackrediterad. Jag har även börjat köpa mina däck därifrån, då han är billig även på det. BMW CS #5206 |
|
|
Segerlöfs på Hisingen är duktiga, men tillhör nog inte dom billigare. Dom bytte kondensor på en av mina bilar för ca 2 år sedan. |
|
| Håller med Christer. Dom får mitt förtroende nästa gång oxå. | |
|
Nu är det väldigt många år sedan jag skulle efterfylla min Volvo-AC hos Segerlöfs, då AC-Verkstaden med stort V. Antagligen satte man sin pryo/prao på jobbet, för han startade motorn och kopplade på påfyllningsgasen och gick ifrån. - "Temperaturen (på in-luften i kupén) skall bli 5 grader". Själv hade jag ingen koll då, men i efterhand har jag förstått att det var helt uppåt väggarna och att jag blev (medvetet?) ill-blåst. Givetvis blev så småningom systemtrycket alldeles för högt, så att en rörskarv gick isär. - "Jaha, där var läckan!", tyckte pryon. Sen vidtog en större operation, där slangar byggdes för att ersätta rör o s v. Efter timmar kunde jag åka iväg. Och efter ett år var systemet tomt. Segerlöfs står sen dess - med rätt eller orätt - som en av de mycket få verkstäder som verkligen platsar på min svarta lista. Jag kan inte se hela förloppet som annat än att "nu blåser vi en dumskalle, hans företag betalar ändå". Det finns en liten firma på Ringön, ca andra eller tredje tvärgatan t v från Ringögatan, om man kommer från brofästet, där innehavaren åtminstone vet vad han håller på med. Minns inte namnet och har tappat bort telefonnumret. Verkligen "Tyvärr", men när jag behöver hittar jag den nog igen. Den brukar annonsera i GP. /Lennart |
|
|
Jag har i stort sett bara positiv erfarenhet av Segerlöfs. Dom bytte kondensor på vår gammelbil. Efter bytet uppstod ett läckage som tömde systemet. Dt var någon oring som behövde bytas. Sedan fylldes systemet på igen och har fungerat sedan dess. Jobbet gjorde på en Opel Astra -01 under 2014. AC:n fungerar som den ska fortfarande. Inga pratikanter i sikte. Jag såg två anställda och ägearen. De två anställda jobbade med bilen. |
|
Transocean |
Ja det var ju positivt :-) Jag menar att det läckte rätt efter bytet :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.