|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Transocean |
Och inte får man mineralvit med M-paket heller......GRRRRRRRRRRRRRR |
|
På en bil som är lite "framtid" som 330e så hade jag velat ha Nav och den större skärmen och utökat instrumentkluster, mest för att det känns "rätt". Kräver inte e-drive menyn den större skärmen? Har aldrig tänkt på det. Aldrig fattat begränsningarna på färger med / utan M-paket. Eller för den delen val av färgpalett per modell. |
|
Transocean |
Och vad har hänt med BMW Individual? Nu erbjuder dom ett par färgvarianter till ett blodpris...dock inte Mineralvit eller Pärlemovit, British Racing Green eller Calypsoröd.....Individual my Ass!!!!!! |
|
Beställde Navi Pro på min nuvarande bil mest för att jag ville ha den större skärmen själva Navin använder jag väldigt sällan och Google Maps i mobilen är överlägsen. När jag specar M2:an i höst så kommer Navi långt ner på kravlistan.. |
|
Verdi |
acey, Navigation är standard på 330e och man ska helst ALLTID mata in slutdestination så att bilen kan räkna ut var och hur den ska använda elmotorn på mest effektiva sätt. Det är ju stor skillnad beroende på hur långt man ska åka och hur vägarna ser ut. Vet bilen att den först ska köra 20 mil motorväg och sen 2 mil stadskörning så kan den ju spara batteriet till stadskörningen. T ex. |
|
Gällande individual - det går fint att be sin säljare kontrollera med generalagenten/tyskland om en viss färg är möjlig att lösa och till vilken kostnad. Jag var t.ex. inne på för ett tag sedan att få en 320d lackerad i sakhir orange och efter en koll med tyskland så ar det självklart möjligt(till en kostnad av ca 25000:- om jag inte minns fel) Man är alltså inte låst till bara de tråkiga individual färgerna i konfigen som BMW uppger utan allt brukar vara möjligt. |
|
|
Verdi: Enligt TS så verkar ju de snåla norrmännen montera bort navin vid hamnen eller något och kräva 50 000 sek för att montera tillbaka den :-D |
|
| Jodå andreas löfgren kan provocera, så även mig vid något tillfälle men oftast har han rätt. Skilj på fakta och person. Nu har ni redan utrett det där med navin men köp det du själv vill ha. Inte det som du tror andra vill ha. Helt meningslöst. | |
Transocean |
Ja enligt BMW Norges prislista är Navi xtra.....Länk Eller finns det tre varianter av Navin? På prislistan hittar jag bara business eller pro varianterna, bägge kostar pengar? Har mailat BMW Norge angående detta, vill även veta om batteriet har temperaturbegränsningar a la VW.....dom vill inte gå på ström när det blir kalt...typ minus 10 räcker. |
| Jag väljer bort bilar med navigator - föredrar lösa navigatorer som man nuförtiden ofta får med livstids kartuppdateringar på köpet. Det skulle kännas lite dumt att ha en inbyggd navigator som man ändå inte använder... | |
|
Hej, Lite beroende på bilval så behöver man ha viss grundutrustning för att den skall gå att sälja(lättsåld). En 114i behöver nog inte lika mycket som en 330e, men viss grundutrustning behövs, precis som Verdi skrev inledningsvis. Men bara för man lagt ca 25k på Navin så är det inte många kronor man får tillbaka vid försäljning efter 3 år, det finns ju en anledning att vid privatleasing skrivs utrustningen av på tre år(dvs du får betala av den under leasingen). Men hade man köpt bil med plånboken hade min uppfart sett annorlunda ut. Som någon skrev köp den bil du vill, du kommer ändå förlora pengar på den :) |
|
| På en bil som bmw 330e tycker jag navigator är ett måste :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.