|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 540 e39 och fick krav på ombesiktning idag p.g.a. rostiga bromsrör bak. Båda bromsrören bak behöver bytas och enligt en verkstad kostar det 4500 kr. Jag tycker att priset låter väldigt högt... Någon som har erfarenhet från detta och vet en billigare verkstad i Stockholmsområdet? Det kanske t.o.m. finns någon här som kan hjälpa mig mot betalning? Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh, Daniel | |
|
Hej! Det låter inte jättedyrt om de byter hela vägen från passagerarstolen ut till oken. Materialet hamnar på ca 1000-1500:- beroende på vad som ingår. Resten är arbete och man får då räkna med ca 4h jobb. Testa och pruta ngt med dem om de verkar bra. Mvh Håkan |
|
|
Skall rören dras samma väg som original, är det tidsödande...MEN det går bra att dra dem en "enklare väg" och även att skarva i på lämpligt ställe. Har för mig att originalrören är i ett enda stycke från ABS-blocket fram till bromsslangen. Så frågan är hur de tänker byta dem! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Daniel: Jag har originalrören du kan få för 400 kr (typ 3 resp 4 m långa, köpta hos BMW). Köpte för jag trodde mina skulle vara rostiga men det sket sig rejält:D. Hör med Länk hälsa från Dawwe :D | |
| Johan B: Det finns en skarv under bilen... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man skarvar där det är lämpligast mitt under bilen. I vissa fall är det ett tidsödande arbete om tex tanken måste sänkas. Så räkningen brukar inte bli " billig" om det tar 4 timmar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Nej, det är som sagt tidsödande om man skall dra de nya rören samma väg som original. Men det går ju bra att kapa av de gamla och "nita ihop" dem och låta de gamla sitta kvar och sedan dra en lättare/snabbare dragning för de nya rören. Ok, att det var en skarv under bilen visste jag inte, men dragningsproblemen är väl kanske främst i bakvagnen över tank och bakvagn mm. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för era svar! Jag har inga planer på att byta rören själv utan är på jakt efter billigast möjliga bilverkstad. Mvh, Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.