|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är på jakt efter en 335i. Kollat runt lite på blocket och hittat en som gått 20 000 mil. Komplett i fyld service book. Piriset ligger på 119 000,- Min fråga är, är det riskabelt att köpa en som har gått såpass långt? Vad bör man tänka på? Vet några "Normala" fel som man ska kolla efter, bränslepump, spridare och westgateratle. Har en bekant som hade en 335i som gårr tunr 19 000. Den känndes ganska stabil och tight trotts att den har gått långt. Han tänkte för övrigt bygga om den till trackday bil och då går de ju ganska hårt på banan. Tanken jag har är att jag kommer trimma den lite, någon intercooler och JB4. Då kanske det är ännu mer riskabelt att ha en som har gått så långt? Tänker mest på turbos osv.. Tacksam för alla svar och åsikter :) | |
|
Vid de milen så kan vad som helst inträffa men det kan de även vid 12000 tex, det är ju bara kolla igenom allt, wg-rattle är ju ett känt fenomen som jag aldrig hört på min, vet att det åtgärdades med en mjukvaruuppdatering som spände wgklockorna lite precis när vibrationerna normalt inträffade. Det var ju bara ett "kosmetiskt oljud". Annars kolla det vanliga som bromsar, läckage, rost. Kolla om högtryckspump, vattenpump är bytta någon gång. Servicar gjorda ordentligt osv. Kika ner under plastlocken på fjäderbenslagringarna, händer att lagren rostar, blir ett jävla oljud. Annars säger jag go for it! Min har i skrivande stund gått 18200mil och på min todolista finns valnötsblästring av insug, annars spinner den på som en katt, eller vrålar som en tiger kanske är rätt ord... |
|
|
Annars kan du kanske lägga till lite Länk |
|
| Personligen skulle jag valt en med M-sport. Men det är ju en smaksak. | |
|
Den svarta var rätt bra pris på. Jag funderar mest på i vilket skick turbos och eventuellt topp kan vara i. Har i dag en M3 e36 som gått precis över 20 000 och har fått lämna in den för byte av toppackning. Även toppen var lite skev. Detta berodde på att den gått varm på banan. Men det kan ju ske med en bil som gått 10 000 mil också. Men om den är väl servad med bra dokumentation så spelar det ingen större roll med milen? Mest att det kan vara svårt att bli av med den när jag ska sälja den sedan? Mvh Andreas |
|
|
Tycker e92 är rätt så snygg även utan m-paket faktisk den svarta har bara haft 3 ägare den senaste en gubbe på 57 år som haft den i drygt 5 år nog ett bra köp skulle jag gissa på Slå till innan det är för sent bra pris också ju |
|
|
Fordonsmäklarna är detta nån seriös firma laser ju bade ris och ros om man söker på dem? men som jag förstår så förmedlar dem bilen åt nuvarande ägaren dvs inte dem som äger bilen dvs hur funkar det med garantier och annat. Nån som har erfarenheter av denna firma |
|
|
Står ju i annonsen det är 3 års garanti iaf det erbjuder de väl på alla bilar tror jag. Bilen är sv-såld med få ägare en och samma gubbe senaste 6 åren kan ju inte vara helt fel att titta på den iaf innan man dömer ut firman i fråga?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.