|
|
|
|---|---|
| Jag har sett att funktionen Night vision som belyser vissa objekt (människor/djur) med strålkastarna ibland verkar ingå i vinterpaketet, i vart fall 2016. Jag vet att uppvärmt baksäte, 4-zonsklima och dieselvärmare ingår på den bil jag är intresserad av, men night vision vore inte heller så dumt. Men var det extra eller inkluderat i Winterpack modellår 2014 efter Kristus (dvs LCI) på F11 520xdAT? | |
| Nej, jag har aldrig sett att det skall vara inkluderat, och jag får det inte inkluderat när jag väljer Winterpack när jag bygger en F11 just nu. Jag har råkat ut för att när jag väljer M-sport i konfiguratorn så får jag välja om jag vill ha dimljus eller NightVision eller bränslevärmare, men jag får betala normalt påslag om jag väljer värmare eller nightvision. | |
|
Om jag inte har för mig helt och hållet fel så begränsas en del av night vision om du har värmaren. Du får funktionen på displayen osv men man missar själva belysningen på det objekt som night vision hittar. I alla fall är det så på min bil, ser objekt i huvuddisplayen samt att varningar kommer upp på HUD:en men människan/djuret lyses inte upp av lampor. Fungerar bra ändå, använder alltid om det är mörkt ute. Har hjälpt mig några gånger. 1 gång med en människa, 1 gång på ett rådjur samt ytterligare 1 gång med 2 älgar. Ångrar inte att jag tog den funktionen. |
|
|
Dimljus, dieselvärmare , M-sport Alla dessa tre kan man inte ha ihop, vad jag förstår. man kan välja bara två samtidigt, tror jag Night vision kan man ha ändå, men som Mården skriver: belysningen som upplyser objekt som sitter i dimljusen går bort om man vill ha alla tre se även denna bilLänk inga dimljus, men ljus för Nightvision, lite udda bil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.