AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.707

pentosin vs dextron 3

Sida 2 av 2
st
54
stt
740iL -99
svardska: Du har givetvis helt rätt, har man en 750 så ska man vara glad över alla pengar man kan tjäna. Själv har jag bara en 740IL -99 och har långtgående planer på att tanka diesel nästa gång, den är ju faktiskt någon spänn billigare och dessa ska jag lägga på ett par schyssta ögonfransar (f'låt ögonlock) till 740'an... DET är COOLT!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
stt: helt rätt, mer ögonlock åt folket varför inte skattesubventionera dom nu när vi fått en subventioneringsvänlig kommunledning.
Slå till med lite köavgifter, främst framför vägtullstationer med långsam betjäning och höj priset på soppan till 20kr/litern. Tänk att kunna hålla 200km/h på årstalänken kl 0730 en måndagsmorgon:)
Vänligen
Asken
st
54
stt
740iL -99
asken: Du har helt rätt, du å jag Alfred (f'låt Asken) på Essingeleden, vad kan vara bättre? Med varsin v8'a, matad med diesel, bara å njuta, tänka på ögonfransar och Pentosin ;-)

See ya!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
stt: Jag skrev fel 20kr litern. så billigt ska inte soppan vara, slå till med 27,50kr/litern för 91oktan. Pentosinen blir gratis:)
st
54
stt
740iL -99
asken: Absolut, fram för fri prissättning på bensin, låt staten sköta Pentosin-priserna och OK sköta resten, så syns vi där ute ;-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
stt: briljant ide! Kan man inte låta bilskatten vara inkomstrelterad? Bort med alla avdrag för allt som är bilrelaterat. Möjligen avdrag för kollektiva resor medges:) Syns på någon väg snart.
st
54
stt
740iL -99
asken: Jo absolut, för att inte tala om packningarna i servon samt alla packningar i den automatiska nivåregleringen mm.mm.mm... varför inte låta ALLT vara inkomstrelaterat??? Men DU: Det är det ju redan... eller hur? Mer Pentosin åt folket och Diesel åt dig och mig ;-) *hehe*...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
stt: jag måste maila den här länken till MP:s info@meratrafikrelateradeskatter.se: Packad? Nej inte druckit en droppe inte ens en deciliter:)) Kan man inte låta stat och kommun ta alla pengar och sen fördela dess? Det kanske blir tvångsförvaltning. Man får ta och lämna 5 öre på varje tjänad hundralapp till personen så är det bara högt skattetryck. Mer diesel helt klart. JAg funderar att använda det som spolarvätska. Har en villatank på 3,5 kubik står i garaget:)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Håller på dig Svardska tror inte bonden häller i nåt skit i sina dyra jordbruks maskiner som nog kostar "lite" mer någon bil när han handlar på Odal. Grabbarna som har roligt här har nog mer besvär av värdeminskningen per år på dyrgriparna som är i klass totala värdet på en Bmw E32.
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Va sjutton kan man blanda grogg kan man väl blanda lite oljor det är ju bara en bil, och det är ju mej veteligt tillåtet med plågsamma bilförsök än så länge.
Men det blir det väl också snart skatt på!!
Så..."keep on mixin'" eller unterhalt auf dem mischen som tysken skulle ha sagt!!

Rico
st
54
stt
740iL -99
Sådärja, nu vaknade Ricobmw också, eller vi kanske ska kalla honom för Rico Tico, efter en känd grogg som säljs framförallt i SydFrankrike........ SKÅL ta mig...
svardska
ha ha bra killar ös på! det har varit lite dött här sen vi slutade debbatera min 750.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.