|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte ge mig på byte av dom nedre och övre packningarna på spridarna. Bilen är en 320d -09. Jag har verkstads handbok som beskriver detaljerat hur man gör. Det e nämligen så att jag väldigt länge haft nån beige/ljusbrun vätska i brunnarna till spridarna. Det e en del typ bränt skit mellan brunnarna och spridarna också. Det e ju en del håligheter där spridarna sitter:-). Iaf det står att flera olika motorer varav en är N47. Så måste man byta bränsletryckrören mellan spridare och bränslefördelarskenan och röret till pumpen. Jag pratade lite med en verkstad som gjort en del jobb med BMW. O dom sa att det är inte alls nödvändigt att göra detta. Dom har inte gjort detta o det har inte felat någon gång. Sedan tänkte jag på en vad är lämpligast att täppa igen hålen efter spridarna med. Tänkte ju rengöra i utrymmena runt omkring. O man vill ju inte få ner skit där. Är lite osäker på åtdragningsmoment sedan på högtrycksrören och fästet till spridaren. Står i boken diverse åtdragningsmoment men klurar inte ut vad som e vad. Sen e det ju mutter på högtrycksrören. Hur fan drar man dom med moment? Finns det blocknycklar med momentfunktion? | |
| Man brukar kunna byta ut från hylsa till blocknyckel på skaftet. Det finns som en klo som man sätter dit istället, så att du kan trä igenom röret. | |
| Kolla på denna länk: Länk | |
| Ingen som bytt spridare på N47? Sitter kopparpackning fast på spridaren? Eller måste man fiska upp den ur hålet? Hur gör man då när man ska få ner packningen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.