|
|
|
|---|---|
|
Nu stundar BMW CS och Mercedeskvällen i Folkets Park igen.. Givetvis är alla BMW:s välkomna så länge platserna räcker. Uppe på scenen kommer ett par ovanliga BMW:s att visas. Vill du delta i putstävlingen så ha motorhuven öppen samt ett mobilnummer på insidan av vindrutan så vi kan nå dig. Turtle Wax har bidragit med ett mycket exklusivt förstapris i putstävlingen. Betalande medlemmar i BMW CS som visar upp sitt medlemskort får en voucher värd 30 kronor att använda i cafeet. Den medlem som har kört längst till träffen(berätta hur lång körsträcka du har till funktionärspersonalen) vinner med ett pris. Ingen föranmälan på denna träff, varmt välkomna! | |
|
Vi hoppas de senaste årens bedrift upprepar sig imorgon; att det blir betydligt fler BMW än Mercedes. Jag bidrar med min M5. /Stefan |
|
| Kommer i vanlig ordning | |
|
Passerade denna träff på väg norrut, o vilken jv röra på bilar, förstår inte hur detta kan kallas träff för BMWCS, var mest gamla 50-60 jänkare, hittade inte ens sektion för BMWCS, |
|
|
Det är för att det inte är en "träff för BMWCS". Det är en bilträff som återkommer varje vecka i Huskvarnaparkens regi, med olika tema varje gång. Denna gång var det BMW och Mercedes. Inne mellan husen står oftast jänkare och några ovanligare exemplar av tema-bilarna. Resten av bilarna som tillhör temat parkeras uppe på fältet sydväst om denna gårdsplan eller vad man ska kalla det. Troligtvis missade du det, där stod bara BMW och Mercedes. BMWCS företrädare stod i gårdsplanens sydvästra hörn samt hade skyltar vid de delar av fältet som var närmast. Men om du hade förväntat dig en renodlad BMWCS-träff så förstår jag att du blev besviken. Man kan ju få ont i ögonen av alla gamla mercor ;) |
|
|
Kul att du tittade förbi! Cs är inbjudna att reppa märket och Mbks för att reppa Mercedes och så har det varit under många år. Även en del andra märken står runtomkring i periferin, enstaka bilar. I år beslutade arrangören att mixa MB och bmws, jag gissar att det kan ha gett ett rörigt intryck? Jänket står alltid i backen nedmot scenen och varje klubb ställer ett par bilar på scen resp framför scenen och de bilarna blir presenterade för publiken samtidigt som klubben berättar lite om sigsjälva. Concours D Elegance är på en annan sorts träffar. Det kommit en bit över hundratalet bmws och det är bra uppslutning av många fina bmws. Tar till oss av det du skrivit inför nästa år Mvh Asken |
|
|
Tack för en jätte trevligt bil-träff! Många fina Bmw och Mercedes, och andra bilar. Plus strålande väder :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.