|
|
|
|---|---|
|
Hej tycker att min pärla har börjat bete sig lite konstigt på vägen b.l.a har den blivit känslig för de spår som skapats i vägbanan av underbettet som sitter på plogbilarna man får sitta och styra emot lite grann emellanåt ! Tycker även den är känslig för sidvind ! Den har rullat 17500 mil Vad tror ni det är som genererar detta , vad är det som kan vara upphov till detta i hjulupphängningarna tro ? | |
|
Skulle i alla fall börja med att titta på däcken, börjar de bli slitna? Har upplevt dessa problem på en e39T 03 när däcken började bli kass, problemen försvann då vid däckbyte. |
|
| Jag hade samma problem, det blev bättre när jag bytte däck. | |
|
Gissar på länkarmslagren - de brukar vara slitna vid 15-20.000 mil ungefär. Bilen blir även lite "ko-bent" när de är dåliga och så brukar det gnissla lite från bakvagnen när man kör över gupp i låg fart. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag körde en gång med vinterdäck bak och sommardäck fram (för test). Livsfarligt!! Bilen slingrade o åkte hit o dit! Kan därför tänka mig glapp i bussningar som påverkar toe in/ut bak. |
|
|
Få se länkarmslagringen är det den yttre då ? Det sitter ju en helsikes massa stag så det är bra att man får tips vad man skall börja ! Däcken är i bra skick förutom att de är slitna på inkant ! |
|
|
Just det....däcken sliter innerkanten om ledlagren är dåliga också! Hela hjulspindeln blir instabil om dessa lager är dåliga. Nr 2: Länk Byt nr. 4 samtidigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
I mitt fall berodde det på felaktiga vinklar/inställningar i bakvagnen. Känslan i bilen var utan tvekan att symptomen kom från framvagnen. Men det var alltså fel på bla camber och toe (toe out!) i bakvagnen. |
|
|
I mitt fall berodde det på felaktiga vinklar/inställningar i bakvagnen. Känslan i bilen var utan tvekan att symptomen kom från framvagnen. Men det var alltså fel på bla camber och toe (toe out!) i bakvagnen. |
|
|
Ok blir nog till att byta no 2 + 4 Hjulinställning har jag ganska nyligen gjort ! Ingen risk att det kan vara silentblocken ? |
|
|
Nr 4 verkar ju inte slitas, är bara en hållare? Nr 2 däremot ja! Jag bytte mina silentblock i onödan vid ca 14000 mil. |
|
|
Nja, det sitter två gummibussningar i #4 som slits, särskilt om #2 är dålig! Så byt både #2 och #4 samtidigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nja, det sitter två gummibussningar i #4 som slits, särskilt om #2 är dålig! Så byt både #2 och #4 samtidigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ok. Minns att jag klämde o kände på mina vid 12 års ålder o tyckte det verkade onödigt att byta. Hade förvisso bara köpt nr2 så hade ändå inga delar. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.