AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.237

Hjullager Bmw 325i Touring - 03

Skulle vilja veta om någon har erfarenhet av dåliga hjullager . Hur vet man om ens hjullager är trasig ? Hur hörs det ? Kan man åka en då med bilen ? jag har en 325i Touring som det "låter " från det högra bakre hjulet ? Kan nog ej vara däcken har köpt nya ? Jag har gjort fyrhjulsinställning. Tips på var man köper hjullager till bra pris ? Är det svårt att byta själv ? Nån som vet ?
tacksam för alla svar !
re
200
reddanger
Alpina D3 2006
318ti 1996
M 635 Csi - 88
635 Csi Race bil - 88
Ljudet du hör ändras då du åker slalom och svänger höjer/ vänster då belastningen ändras.
Köp orginal kostar ca 800:-
Om Ljudet hörs hela tiden då utan att man svänger höger/vänster ? Vad kan de vara då ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Autodoc.se säljer billiga delar.

Köp enbart SKF, Timken eller möjligen FAG, allt annat är för dålig hållbarhet på!

Bytet är inte enkelt men går att göra själv, kolla lite GDS-tips på t ex. Youtube.

Vad är det för däck och vilket däcktryck har du?
Hur långt har bilen gått?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Autodoc.se säljer billiga delar.

Köp enbart SKF, Timken eller möjligen FAG, allt annat är för dålig hållbarhet på!

Bytet är inte enkelt men går att göra själv, kolla lite GDS-tips på t ex. Youtube.

Vad är det för däck och vilket däcktryck har du?
Hur långt har bilen gått?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ang om du ska byta hjullager, så rekomenderar jag att plocka av hela länkarmen bak. Tar ca 3 timmar att byta hjullager då plus inga problem att få av lager och sätta i det nya.
Märk upp de 3 bultarna som sitter upp i chassit med penna, så du spänner tillbaka den sedan på samma plats. Slipper du göra hjulinställning igen.
Svar till Johan B.

Tack för alla tips! Jag har nyss satt på nya Good Year Eagle Asymmeric 2 på bilen .Däcktryck bak har ja 2,8 och fram 2,5 !

bilen är av årmodell-02 och har gått 26000 mil.

Fråga kan man åka fast det låter om "däcket"? Vad kan hända om det nu är hjullagret som måste bytas annars.
Jag körde ett halvår men det finns inga garantier, vänta inte för länge med att byta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.