|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta om någon har erfarenhet av dåliga hjullager . Hur vet man om ens hjullager är trasig ? Hur hörs det ? Kan man åka en då med bilen ? jag har en 325i Touring som det "låter " från det högra bakre hjulet ? Kan nog ej vara däcken har köpt nya ? Jag har gjort fyrhjulsinställning. Tips på var man köper hjullager till bra pris ? Är det svårt att byta själv ? Nån som vet ? tacksam för alla svar ! | |
|
Ljudet du hör ändras då du åker slalom och svänger höjer/ vänster då belastningen ändras. Köp orginal kostar ca 800:- |
|
|
Om Ljudet hörs hela tiden då utan att man svänger höger/vänster ? Vad kan de vara då ? |
|
|
Autodoc.se säljer billiga delar. Köp enbart SKF, Timken eller möjligen FAG, allt annat är för dålig hållbarhet på! Bytet är inte enkelt men går att göra själv, kolla lite GDS-tips på t ex. Youtube. Vad är det för däck och vilket däcktryck har du? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Autodoc.se säljer billiga delar. Köp enbart SKF, Timken eller möjligen FAG, allt annat är för dålig hållbarhet på! Bytet är inte enkelt men går att göra själv, kolla lite GDS-tips på t ex. Youtube. Vad är det för däck och vilket däcktryck har du? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ang om du ska byta hjullager, så rekomenderar jag att plocka av hela länkarmen bak. Tar ca 3 timmar att byta hjullager då plus inga problem att få av lager och sätta i det nya. Märk upp de 3 bultarna som sitter upp i chassit med penna, så du spänner tillbaka den sedan på samma plats. Slipper du göra hjulinställning igen. |
|
|
Svar till Johan B. Tack för alla tips! Jag har nyss satt på nya Good Year Eagle Asymmeric 2 på bilen .Däcktryck bak har ja 2,8 och fram 2,5 ! bilen är av årmodell-02 och har gått 26000 mil. Fråga kan man åka fast det låter om "däcket"? Vad kan hända om det nu är hjullagret som måste bytas annars. |
|
| Jag körde ett halvår men det finns inga garantier, vänta inte för länge med att byta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.