|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| För enbart kodning räcker det med ett fåtal GB data. 80 GB krävs enbart för flashning, men det är överkurs. | |
|
Vet ni om det finns kodning som gör det möjligt att backa med öppen dörr? /Jonas |
|
|
Tjena. Jag har hittat en duktig mek som lovat att hjälpa mig att fixa bakljusen vid drl om jag kunde få fram var i programmet han skulle ändra och vilka parametrar som ska kodas in. Någon här som fixat detta och vet? Eller kan ge förslag var jag skall leta. Robban |
|
|
Ja73: jag har sökt samma men enda svaret jag hittat är: "sätt i bältet innan du sätter dig" vilket är precis vilket jag gjort innan jag sökt.. Vad jag förstått har ingen hittat parametrar att ändra för att kunna köra en automatväxlad BMW med öppen förardörr, varken framåt eller bakåt, om inte bältet sitter i. Baggio175: Under FRM sök efter 3050 DRL_MODUS, ändra värdet för parametern till drl_s eller 3. Om jag förstått parametern rätt. Det är i alla fall den parametern som styr detta. |
|
| Stort tack Bear | |
| Pratade med BMW Bilia Group idag. Verkstan kan eller får inte ändra så att bilen kommer ihåg att automatisk motoravstängning är avaktiverat. Men funktionen är efterfrågad sa killen och kanske skulle andra regler/direktiv komma i höst. | |
|
Fick hjälp av Haack här på Ap att fixa både bakljus, start/stopp och diverse andra saker jag ville ändra på. Stort tack Haack Kan verkligen rekommendera ett besök hos honom. |
|
|
Såhär svarade bmw centralt. "Jag har stämt av detta och våra verkstäder kan göra denna ändring, så att bilen kommer ihåg inställningen för auto start stop. För priser etc ska du prata direkt med din BMW verkstad. Fortsatt fin dag!" Det Haack gör verkar såklart intressant. Ser bmw att man varit inne och äbdrat på saker och ting? Tänker mest på nybilsgarantier osv. |
|
| Är det inte så att motoravstängnng eller ej, beror på hur hårt man trycker på bromspedalen (automatlåda). Om så skulle jag vilja programmera/ mekaniskt justera(?!) så att man fick trycka hårdare för motoravstängnng. Är det nån som vet? | |
|
BMW gjorde det på farsans F30 335i, först kom dom med dom vanliga ursäkterna som ni fått och sen förklarade han att BMW USA gör det åt sina kunder så vad är problemet? De kodade bort det i varje fall. Nu är det ganska enkelt koda bort om du har Rheingold eller liknande. Här har du koden: F10/F11 N/A X CAS 3000 TC TC_MSA_DEFAULT_OFF aktiv / Werte=01 nicht_aktiv / Werte=00 Turn Auto Start/Stop OFF by default F10/F11 N/A X CAS 3000 TC TC_MSA_MEMORY aktiv / Werte=01 nicht_aktiv / Werte=00 Sets car's Auto Start/Stop function to start in the last used setting (e.g. Off) when the engine is started |
|
|
Nya besked från bmw centralt. Längre ej tillåtet att programmera om... Så. Syns det i systemet om någon annan går in och ändrar där? Tänkte mest på garantier. |
|
| Nu har även Carly (BMWHat) fått funktionen att koda så att bilen kommer ihåg inställningen för start/stop. Det fungerade bra på min F11 iaf :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.