|
|
|
|---|---|
| I morse när jag startade min Z3M så rusade nästan motorn, gick i varje fall upp högt i varv!Någon som har en hint om vad det kan bero på! | |
|
Vad hände sen? Stängde du av, eller väntade ut rätt förhöjd tomgång, hur såg det förloppet ut mm.? Du måste nog ge en noggrannare beskrivning, för att en systematisk bedömning ska kunna göras i forumet. Helt klart är att spjäll och därmed också bränsle ( går hand i hand), har öppnat mer än gaspedalen har begärt. Jag vet inte exakt vilken teknik som Z3 hade, men under dessa år fanns elektronik i både spjällhusfunktion och och LMM, mer vet inte jag. em3 |
|
|
Vad är högt? 2000 varv? 5000 varv? Kort momentant upp till max 2000 kan kanske förekomma nån enstaka gång? Mina S50B32 varvar aldrig över 1000-1100 vid start-ögonblicket, tomgången brukar lika runt 800-900 under "varmkörningsfasen". Får jag gissa "fel" så kan kanske (det mekaniska!) gasspjället kanske hängt sig lite? |
|
| Ja,det var kanske lite vagt beskrivet! Jag startade och motorn gick upp i varv, hur högt vet jag inte! Jag stängde av direkt.Sedan startade jag om igen och han gick upp i varv igen så jag stampade till på gasen, då gick han ner till normal varv! Kan också tro att spjället kärvar,verkar troligt! Tack för era svar!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.