|
|
|
|---|---|
| Hej såg att det finns både ZF och TRW axelutförande till min bil. En E91 -09 elservo. Hur vet man vilken man har? | |
| ? | |
| Kolla upp original reservdelsnummer och utgå ifrån det så behöver du inte vara orolig att det blir fel. www.realoem.com | |
| Tillverkarens logotyp brukar finnas med på etiketten. Plocka ner plastskyddet under bilen och kontrollera vad som står på etiketten. | |
|
Realoem säger inte mycket tyvärr. Antingen eller. Länk Går jag iofs in o kollar vin decoder så ser jag att jag har 1CB CO2 CONTENT, Borde antyda ZF då? Men Realoem skriver koden som S1CBA? |
|
| Jag förstår inte hur du kan dra slutsatsen om att det skulle vara ZF. Den kod du hänvisar till (S1CBA) säger enbart att bilens koldioxidutsläpp (CO2) ska räknas till BMWs genomsnittliga utsläpp för Europa. Som jag förstått det används i Europa summan utav det genomsnittliga utsläppet från en biltillverkares alla sålda bilar för att avgöra storleken på någon miljöskatt. | |
| Läs igen antyda skrev jag! Eftersom jag inte har den blankaste aning om vilken styrväxel jag har. Givetvis vet jag att det är en el. Det e ju samma problem med hydraulisk servo TRW eller ZF? Jag tror då kanske eftersom koden på realoem var ungefär likvärdig utrustningskoden på svensksålda. Att det då ska vara ZF? Nån måste ju bytt styrled på sin E90/91 o veta detta? | |
|
Testa denna Länk |
|
|
Varför frågar du? Behöver du byta styrväxel? Nu vet jag inte hur det är med just styrväxeln i din bil, men det finns andra komponenter som kan ha olika tillverkare; t ex. generatorer (Bosch eller Valeo) och dessa är direkt utbytbara mot varandra utan modifikation, dvs. har du en Valeogenerator i bilen kan du byta till en motsvarande Boschgenerator rakt av. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, såg nu att du frågade om olika axlar - förutsätter att du behöver byta styrled/axel... Har du kontaktat din BMW-verkstad? Annars är det nog bara att kika vad det står på styrväxeln! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: Styrleder korrekt! Får kolla med BMW. Vet ej om man se från motorrummet vilket märke det kan vara. Eller om man måste lossa alla 17 skruv till kåpan under motorn :-). | |
| TheBear:Får tyvärr inte det att funka att söka på den sidan. Får bara felmeddelande när man väljer bil o sedan sök. | |
|
Är det styrstaget eller styrleden du ska byta? Det verkar som att styrleden är densamma oavsett vilket utförande du har. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...eller inte! Verkar vara en väldigt rörig historia det här...BMW hade ju med lätthet kunnat specificera delarna så att styrleden hade varit samma! Hade ju varit ett logistiskt framsteg om inte annat! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja det e en salig historia :-) Dessutom säljer dom komplettstyrstag eller styrled. Men inte inre styrled separat :-) denna går att köpa överallt annars men inte hos BMW. Ja det var inte lätt detta. Man vet ju inte om BMW reservdelar ens vet själva :-) | |
| Ringde BMW reservdelar här i GBg nu. Han fick bara fram ZF till min bil. Medans realoem har två alt. Men får han bara fram ZF Så då torde det vara den. Då e det väll så att det är CO2 paket vi har på E90/91. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.