|
|
|
|---|---|
|
Besiktade bilen för någon vecka sedan, han bara smaka på dragkroken snabbt och lätt.. Så då tänkte jag att det var lugna gatan att fixa släp häromdagen. Försökte 4 pers. fick verkligen inte på den, tar bara helt stopp.!?! Finns det någon hemligt tips? | |
|
Vilken dragkrok är det? På vilken bil? Original? (den är ju halvelektrisk...) ------- //Lövet |
|
|
Är det denna: Jag har den på min X1 och den vill inte låsa fast när jag trycker in den, jag får säkert försöka 20 - 30 gånger. Nu vågar jag inte plocka av den under husvagnssäsongen. Jag antar att det är skit inuti där kulorna skall åka ut: Följer detta med intresse. Lycka till / Peter |
|
|
Jag tar förgivet att ni spänner upp /vrider ut ratten i utdraget läge innan ni stoppar in krokens överdel. Ratten låser fast i ytterläget. Första gången jag skulle montera den så fattade jag inte att det var det som var hela grejen för att den skulle låsa fast. Om det ändå inte funkar så har jag inga förslag. 100% funktion hos min krok sen jag fattade rattens fjäderbelastning. |
|
| Ja, jag spänner upp den. | |
|
Det är den på youtubefilmen! hmm ser nu på filmen och det du nog menar med "utdraget läge" lyckas jag inte med. Eller den kan inte låsas fast i det läget? |
|
| verkar inte vara exakt samma men nästan. Jag har någon "pinne" på baksidan av fästet också. | |
| Det är nästan lika. Denna är något uppdaterad men principen är samma. | |
| Min går att låsa fast i uppdraget läge men låser inte riktigt när den trycks in. (Nyckeln går inte att vrida om) | |
|
Fick på den nu! äkta trög man känner sig. Tack för tipsen! Man skulle tydligen dra ut ratten sidledes sedan snurra på den..!! |
|
| Grattis | |
|
Exakt..jag hade ett helvete jag med tills jag tittade på ratten och ftta att man skulle dra UT OCH SNURRA på den..vips så ramla den upp i fästet.. Underbar konstruktion.. Tänk om man var lite mindre MAN och LÄSTE instruktionsboken NÅGON gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.