AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.459

Bakaxel läckage F31

pa
8
pauake01
320D F31 2013
Tja!

jag har läckage vid packboxen för ingående axeln, har skaffat alla delar som behövs men förstår inte riktigt hur man får loss medbringaren till kardanen, samt vilket moment muttern för pinjongen ska dras fast med....

nån som har bra koll på detta????
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Inte riktigt svar på frågan, men...

Hur långt har bilen gått och är den uthämtad efter 2013-06-03?

Enligt konsumentköpslagen har man alltid 3 års garanti. Det sista året är dock lite besvärligare för konsumenten då man själv måste påvisa att det är ett fabrikationsfel.

Min e39 har snart rullat 22 000 mil och den läcker inte...
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Är den svenksåld så brukar bmw köra goodwill på 6 år i dom flesta fallen,om du inte har kollat med dom så bör du göra det imo.
Håller med de andra - kontakta BMW först och främst innan du börjar pilla i det. Bakaxeln skall inte börja läcka efter bara tre år - inte ens om den rullat 20kmil.
pa
8
pauake01
320D F31 2013
Nu har jag varit i kontakt med BMW och dom vill inte hjälpa till med det alls utan gav ett kostnadsförslag på ca 3800 kr

Och det kommer jag aldrig lägga, då jag själv skruvar med grävmaskin för Volvo på en firma som heter Swecon, men däremot hade jag behövt veta hur mycket moment muttern till pinjongen ska dras med... Vore väldigt tacksam om någon kunde berätta det för mig!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.