AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

förbättra handlingen på en E36 328 Coupe'

så jag funderade, jag har en bmw e36 328is Coupe' och jag vill förbättra väghållningen osv, så funderade på Bmw M3 e36 dämpare runt om, tror ni de skulle funka och vad skulle de kosta ? nått annat förslag vad som kan göra väghållningen bättre ?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad är de du vill uppnå?

Nya dämpare och fjädrar, samt byta ett antal bussningar kommer såklart göra bilen fräschare eftersom det troligen är gammalt. Eller vill du bygga för bana och är beredd att offra komfort och körbarhet för sportiga?

Vad utgår du från ett exemplar? Ett fräscht i toppskick, eller något som skrotas om en reperation för 10' skulle behövas?
men bmw e36 M3 är ju sedd som att ha riktigt bra handling och jag tänkte om man byter från min 328'as dämpare å fjäderben till m3'ans så kommer man få liknande handling ? min bil har gått 17'000 mil och är i fint skick :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du svarade inte på mina frågor.

Är du 17 idag så har du inte ens körkort, då duger väghållningen bra. Krasst sett smakar ändringar mer än det kostar på en så gammal bil.

Handling låter som något du gör på IKEA, väghållning känns som ett mer relevant svenskt ord. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.