AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
632

Röker vitt ur insuget e36 328

Hej, köpte en e36 328 för nån vecka sen. Förra veckan upptäckte jag att termostathuset läckte så fixade det idag. Testkörde bilen en sväng för att se att jag lyckats lufta ordentligt och motorn gick upp i servicetemp som vanlgit och gick bra som vanligt. Iaf har bilen under en längre tid sen 2 ägare tillbaka haft så att den inte vill starta om motorn är varm efter man kört 10 min, stängt av, kört 10 min, stängt av och kört 10 min, stängt av. Det har antingen varit att man måste rulla igång bilen eller vänta tills den blir helt kall. Kör inte så här nå ofta så har aldrig riktigt varit ett problem för mig. Idag däremot lyckades jag med bedriften lyckades inte starta den även i nedförsbacke. Den baktände och jag öppnade huven för att se var problemet var och upptäckte att det rökte vitt ur insuget vid luftfiltret och att ena slangen till luftfiltret hade hoppat av. Nån som har någon idé?
Har en fundering på om det var LMM som blev med för lite luft och därför den inte villa starta men vet inte när den skulle hoppat av för bilen gick bra tidigare idag.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
låter som att den inte håller bränsletrycket efter att motorn stängts av, ånglås bildas då vid spridarna.
FAF
Någon idé om hur man fixar detta? är inte så kunnig på bilar övarlag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.