|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte kolla om någon har något tips på vad detta missljud kan bero på? Det är oregelbundet och låter mest hela tiden. Jag har vid ett tillfälle tagit ut hela konsolen för att då rengöra en liten fläkt som surrade men det här låter mer som ett "elektroniskt" ljud typ en glappande kontakt? Tänkte som sagt höra om någon har ett tips innan jag felsöker. Det är ju inte gjort på en handvändning att ta ut hela den här enheten så tips innan är önskvärt. Detta sker oavsett om kassettbandspelaren är på. När jag tog ut hela konsolen förut kunde jag inte se några lösa kontakter. Sjukt irriterande! Här youtubeklipp med problemet (ljudet är lite dåligt så testa att höj) | |
|
Hej, Kör på iPad och tappade nyss hela mitt första försök till svar. Men den här länken räcker nog: Länk /Lennart EDIT: Sök här i forumet på "radiomodul" eller på "BM24". |
|
| Jag har kollat länken Lennart. Menar du att det antingen är fel på radioenheten och att den då måste bytas ut eller att det är en säkring som ska bytas? | |
|
Hej, Om du läser hela den länkade tråden, hittar du i mitt sista inlägg denna länk: Länk Ja, det är fel på radiomodulen (tror jag. OBS TROR). Det handlar, kort sagt, om att löda om kontaktpunkterna för effekttransistorerna. Mycket enklare än det låter. :) Det jobbiga är att gräva sig in i "dyra hörnet", men är du metodisk och tar lite foton - och håller reda på det du plockar loss - är det en rakt-fram-operation. Både fram och tillbaka igen. :) Det handlar inte om någon säkring. Vill du göra det enkelt för dig, finns det renoverade BM24 på ebay.de för kanske 2000 kr och med garanti. Men om du är bara lite van att skruva och löda, eller har nån kompis som kan, fixar du/ni det lätt. /Lennart |
|
| Ok jag får kolla in. Tack! | |
| Radiomodulen kan ge ett elektroniskt ljud ifrån sig som följer motorvarvet om man lyssnar noga. I mitt fall räckte det med att byta radiomodul. Men ditt missljud kanske inte låter samma som mitt gjorde. | |
| Har inte märkt att det hänger ihop med varvtalet men tack för tipset. Återkommer efter lödning så får vi se om det gjorde susen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.