|
|
|
|---|---|
|
En fundering angående motorn till taket som verkar gå sönder hela tiden pågrund av att vatten samlas vid motorn. Håller nämligen på att leta efter en z4, men blir osäker pågrund av det här vanliga felet! Om man håller de 2 dröneringshålen öppna så vatten kan rinna ut, är det lugnt då eller kan den förhöras ändå? Rinner vattnet rakt ner på motorn eller? Hur går det tex när man tvättar bilen? Måste man akta att inte få in vatten mellan taket? Hur allvarligt är det egentligen? Sen undrar jag även ifall taket skulle sluta fungera när man är ute. Går det att stänga på något smidigt sätt? Eller står man där! | |
|
Med min erfarenhet från Z3 kan man säga att bilen är konstruerad för att cabben ej skall vara tät, det finns ställen där vatten alltid kommer att söka sig in mellan cabbe och kaross. På dessa ställen konstruerar man dräneringsmöjligheter. Det måste vara lika dant å Z4, antar jag. När det gäller Z4 verkar det vara som om det kommer in vatten i hydraulmotorutrymmet, men det skall rinna ut i botten via dräneringshål, tillfällig fukt i omgivningen bör en motor klara. Köp en Z3, där drunknar ej cabbemotorn, och skulle den lägga av kommer du åt en bypass-ventil från bagageutrymmet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.