|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har inte provat topspeed på min än, och undrar vad är topspeeden på den ?? Har läst om olika med 275kmh 327kmh osv osv men vad är den riktiga topspeeden ??? Har såklart M drivers package. Tacksam för svar.... //Asik | |
|
Vid 275 km/h hoppade min fartspärr in. Detta var i min M6 utan M Driver package. Tror din enligt uppgift toppar runt 330 km/h. Kolla youtube men försök hålla koll på att det är en standard bil, om din är standard dvs. Eller åk ner till Tyskland, alt. tävlingsbana och testa ;-) |
|
Lasse Karlsson |
Fartspärren går in vid 250! Är den borttagen, borde det gå att få upp den i runt 330, så var det iaf med min M5 E60. HA DET! modolasse |
| Ok, då blir det ut att gasa då. Hehhe | |
|
Lasse: Så här brukas din M5 nu. Dock inte av han du sålde till utan till 3e ägaren efter dig :) Bilen ser iaf mint ut! |
|
| Phoenix M3: Herrejösses :) Är det någon mer än jag som inte alls förstår meningen med att sladda runt och burna upp däcken på det viset som i videon? Helt meninglöst och sliter onödigt på bilen bara. | |
| Det låter gött iaf :) | |
|
Totalt meningslöst, men detta är tyvärr vardag för många av e60 M bilarna när de kommit ner i pris. Tråkigt på Lasses fina lågmilare. 3 nya ägare på mindre än 1 år. Undrar hur många normala mil en sådan sladd och burnout repa motsvarar? EB |
|
| Fråga från en okunnig: vad, mer än gummit, slits mer när däcken tappar friktionen mot att man kör med motsvarande varvtal? | |
| Han som köpte efter Lasse är iaf en sann entusiast och M-nörd precis som jag och där fick den kärlek. | |
|
Vad som slits mer: infästning till bakvagnsbrygga, drivknutar, bussningar , bakaxelväxeln. Många av prylarna får ta upp krafter åt håll och vinklar som dom inte vart konstruerade för. Många av prylarna tar inte stryk alls vid normal körning. Hjulspinn->grepp->hjulspinn, är sånt som pajjar drivlinan. Hardyskiva eller lager/hållare till kardan kan gå först. Efter det så är det diffen som säger adjö. Buskörda bilar känns direkt slappa, men körsätt a la börna utanför korvmojjen, har själv varit "ung", och fan i efterhand, vad man förstört bilar. Bmw-bakvagn-bussningar-brygga-hjullager. Återkommande problem som aldrig riktigt gått att laga ordentligt, på grund av buskörning. Aja, hellre en myskörd än buskörd, man hoppas ju att man känner skillnad när man provkör :) |
|
|
Har du M-driver package är väl toppfartspärren satt till 305 km/h om jag inte minns/läst fel någonstans, och att den även är kilometerkalibrerad från fabrik då, så riktig toppfart bör alltså vara 300 km/h. |
|
| Kilometerkalibrerad från fabrik? Vad menas med det? | |
Lasse Karlsson |
Ja vad säger man!? Men alla har ju rätt att göra vad dom vill med sina bilar! Glad iallafall att min nya F10 inte används på samma sätt!! Ha det! modolasse |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.