AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.633

E60, slöddrets nya Volvo?

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
God kväll.

Före folk tar åt sig och blir ledsna, vill jag förtydliga att långt ifrån alla E60/61-ägare rörs av det jag skriver nedan. Det finns fortfarande många som äger och brukar sina E60/61 med stil och finess.

Jag har senaste 1.5 åren märkt av en markant ökning av slödder (även kallade "white trash") som glider runt i sina E60/61. Det är dekaler på vindrutor, smaklös styling, överdriven toning på bilens alla delar, inte alltför sällan efterföljs dessutom dörröppnanden av starka wunderbaum-dofter.

Som gräddet på moset kliver det ofta ut individer iklädda mjukisar och neonfärgade hoodies, flipp-flopp-sandaler och slarvigt uppsatt platinablonderat hår. Gärna ska bilen se ut som en soptipp invändigt.
Det hela fulländas av skall från en valfri kamphund (pittbull, amstaff etc.) i bagaget.

Tidigare åkte dessa människor Volvo 855 T5 med Turboperformanceclub-dekal över hela framrutan samt påtalade vid varje givet tillfälle till BMW-ägarna att det var en turkbil, blattevagn, kokainsläde, bajs mellan wäxlarna och så vidare.
Svensktillverkat skulle det vara, trots patriotismen råkade några (ganska många) belgiska S40/V40 bli favoriserade av ovan nämnda individer. Med detta faktum blev S40/V40 stämplade som WT-bilen nr. 1 i vårat samhälle och de kunde inte få nog av att nervärdera BMW som märke samt deras ägare.

Är det någon mer än jag som gjort denna observation?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Äldre BMW har väl alltid hamnat i händerna på klienter du beskriver. E34, e39 har båda slutat sina dagar på samma sätt. Även min fina f11 kommer sluta med 37 ägare, mätarskruvad 2ggr och toksänkt med alla varningslampor lysandes.
Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
danielb hahaha väl formulerat och pricksäkert siat :)

em
906
em3
M3 cab -03
En trolig hackordning, som sannolikt håller i sig för bilar....oavsett modell och märke!!!!

Se det positivt!!!? Bara de riktigt bra bilarna överlever ända ner i de mest primitiva näringskedjorna! Volvo i Sverige, PV, Amazon, 142.....behöver inte hålla på mer, de har överlevt de flesta "brukarprofilerna", från ny till tippen, i ganska många ex.

Om nu E60/61 är så starka överlevare, att de lever ända ner till de sista nedbrytarna, är det väl ett väldigt gott betyg och inget att skämmas för!!!! Tvärt om, vara stolt över!!! :)

Skulle det finnas några ännu icke nästan nedbrytna ex. kvar på vägarna, borde dom vara ganska attraktiva/värdefulla, för nästa steg i den oundvikliga processen....eller hur!!

em3

em
906
em3
M3 cab -03
Glömde det viktigaste:

I det ögonblick du är född/skapad, är du dömd att dö, förr eller senare, det gäller nog bilar också, tänker jag :) ;)

em3
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om man inte tål att andra bilar av samma modell som sin egen blir sunkiga brukshäckar ska man aldrig ha en bil äldre än fem år.
Kort sagt, man ska inte bry sig ;)
em
906
em3
M3 cab -03
++ Anders-72, och varför oroa sig, den är ju populär, och stiger sannolikt i värde, i sin fas i "livet"?

Så vad är ditt problem, TP_ egentligen?? Skäms du för andra, börja vara stolt för ditt ex. istället!!!

Om det blir för jobbigt, byt till något som de slutgiltiga nedbrytarna inte kan ha råd med.

em3
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Intressant observation, jag skulle säga 'välkommen till medelåldern' till E60 :)
Tidigare bilar jag haft, köpta när de är 2-3 år gamla och sedan körda i ytterligare 6-7 år av mig är att försäkringskostnaden stigit på dessa bilar de sista åren... Fler ynglingar och andra "krockbenägna" som får råd att köpa samma modell...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Denna tråd är ju lite provokativ men intressant att du säger det. Bara för det blev jag uppmärksam på detta och har därmed idag noterat en taskigt foilerad E60 samt en trafikhetsare som inte gjort jägarlicensens avståndsbedömningsprov. Snubben skulle till och med ligga i röven på en utryckande ambulans med sirenerna påslagna. Jisses vilken dåre! Tur att jag höll mig lugn.
Visa användare
81
Lasse Hanson
BMW 520d F11
Porsche Boxster
I min hemstad rullar en svart E60, snikutrustad där ägaren klistrat dit M5-emblem till vänster på bakluckan och 525 till höger. Givetvis sitter det snett och vinnt, det är så att man vill kräkas lite varje gång man ser bilfan. För övrigt stämmer ägaren in på den i tråden beskrivna "fördomsprofilen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.