AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.004

Färgsäpp på knappar

Har en 120d f20 2014 där snabbvalsknapparna i mittkonsolen har börjat tappa färgen ser någon har har skrapa vissa av knapparna med långa naglar så blivit som en repa i knappen som gör att bakgrundsbelysningen lyser upp denna repa när det är mörkt. Är kanska säker på att repan inte har uppkommit genom att någon har skrapat något vasst mot knapparna. Bilen har rullat ca 3000 mil.

Någon som har upplevt något liknande?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ja. För mig sprack t o m knapparna mitt itu. Intressant nog knappar jag inte ens använde. Blev byte av hela modulen pga detta. Är du säker på att inte samma sak hänt dig? Låter som knapparna är spruckna om det lyser igenom.
Oj måste kolla om de är sprukna helt. Använder inte heller knapparna speciellt mycket.
Gissar att bytet av modulen gick på garantin?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ja, det var inom garantitiden och de tog det. Har även haft färgsläpp på rattknapparna som också byttes. Mängden småfel är tyvärr lite stor för I alla fall F3x.
da
280
damaen
M135i xDrive
Jag hade också en knapp där färgen spruckit. Först tog Novation det inte på garanti men efter att jag klagat lite mer och visat dem forumtrådar på amerikanska forum så accepterade de det till slut.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.