AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.180

P-biljett försvann mellan vindruta och instrumentbräda

Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
Körde in i Mall of Scandinavias parkeringsgarage. Tryckte på knappen och fick en biljett. Langade av gammal vana upp biljetten ovanpå instrumentbräden.
Den försvann! Mellan vindrutan och instrumentbrädans bakersta del. Inte ett spår efter den.

Jag ställde till med en rejäl kö bakom mig när jag skulle ut ur garaget. Fick ringa till någon kundtjänst som och till slut släppte de ut mig via fjärrstyrning av bommen. Med cirka 20 bilar i kön bakom.

Någon som har en ide var biljetten kan befinna sig nu och hur jag skulle kunna tänkas få tag i den?

Om den jäveln börjra fladdra och orsaka missljud där bakom blir jag galen!

js
1.928
jsn
i5 m60 -24
En linjal med dubbelhäftande tejp längst ut så komer lappen upp på ett kick
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har varit i samma sits, blåste med tryckluft
neråt så fladdrar den fort uppåt. Blås ner så långt
mot mitten i samma utblås. Titta utifrån.
Finns självhäftande biljetthållare både på BMW
och Biltema.

Mvh Jonas B
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Mitt tips är att ta ett vanligt normaltunt A4papper, vika det dubbelt och sedan håva upp det. Jag råkade ut för samma sak i min cabrio och håvade upp inte bara min egen förlorade lapp utan även lappar från tidigare ägares parkeringar.

Har byggt en egen lapphållare av en plastficka som har väggar på tre håll (bara öppen uppåt) så man slipper försvirnnande P-lappar.

Min erfarenhet från självhäftande klämmor är att de sitter till första riktigt soliga dagen - limmet/tejpen klarar sällan en riktigt varm bil.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
råkade ut för exakt samma sak, p-plats på gatan, betalar 58 kr i p-automaten och vips den försvinner mellan rutan och instrumentbrädan. bråttom så jag fick köpa nytt.

lite OT: förra sommaren en j-vligt varm dag lägger lappen på den svarta instrumentbrädan och får böter. den hade rullat ihop sig av värmen. fick aldrig rätt utan fick vackert betala sjuhundra riksdaler. surt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.