|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med att olja trycks ut vid oljepåfyllningslocket. Har bytt oljeavskilljaren men inte slangarna dom är endast rengjorda. Så är alltså inte stopp någonstans i vevhusventilationen. Så min fråga är kan det bli vacum så att någon slang blir ihoptryckt så att det trycker ut olja vid oljepåfyllningslocket. Har även haft problem med att kedjan kuggat över men den fixa jag själv utan kamaxelverktyget bara ställde på känn o motorn snurrar nästan som vanligt(sämre tomgång nu). Kanske dum fråga men kan det ha något med oljan som trycks ut om den den nu skulle stå ett kugg fel? /Henrik | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Oj, svår fråga. Jag har själv bytt vevhusvent på 316ti. Slangarna i sig är ju rätt styva i plasten, svårt att tro att de ska tryckas ihop av vacuum. Du rengjorde....? Även returen till oljesticksröret? Den påkopplingen till oljesticksröret är ju av plåt (en del av röret) och jäkligt trång. Du är helt 100 på att han har fullt flås ner till tråget? Svårt att tro att kemkedjeinställnigen skulle påverka "andningen" i det avseendet. Men jag kanske tänker fel. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.