|
|
|
|---|---|
|
Köpte min X6:a i februari och då sattes givetvis vinterdäcken på direkt, dessa var i original dimension (19")och med Runflat. köregenskaperna var så där, den gick hyfsat på torrt underlag men vid mycket snö på vägen var den inte rolig att köra. Väldigt spårig och instabil. När jag la på sommardäcken som också var runflat men med 20" blev bilen otroligt spårig, instabil och det var mycket vägljud också. Jag kontaktade bmw handlaren direkt, dom ville göra en fyrhjulsinställning på bilen, detta hjälpte inte och bilen var likadan som från början. Jag krävde då att få däck utan Runflat men det var dom tveksamma till till en början. Jag sa att antigen tar ni tillbaka bilen eller så byter ni däcken för den är livsfarlig att köra när den kastar i sida rätt som det är. summan av kardimumman är att idag fick jag nya däck, Continental sport contact 5 blev det. Bilen blev som ny att köra och i princip ingen spårighet alls, stabil och tyst blev det också. Jag fattar inte varför Bmw sätter på dessa Runflat skitdäck, det förstör ju hela körupplevelsen, och dom riskerar ju sitt rykte. | |
|
Hmm, har själv 19 tum Conti runflat på min F15 och visst är de lite spåriga och högljudda men inte så dramatiskt. Har däremot haft problem med obalans som kommer och går. Glöm inte köpa det lilla reservhjulet bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.