AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.084

Nån som testa Firemax FM601 däcken?

Sida 2 av 2
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Har en jobbarkompis som köpte Firemax till sin 9-5. En annan jobbarkompis som har jobbat som däckmontör i många år monterade dem och blev väldigt förvånad hur runda de var. De behövdes heller inte mer än 10g som mest för att balansera däcken. Slutade med att han också beställde en uppsättning. Han har även testat Landsail innan som ju fick ganska bra resultat i nåt test men tyckte Firemax kändes mycket bättre.
Kompisen med 9-5an har varit riktigt nöjd med däcken, klarar bla. vattenplaning bra (vilket givetvis inte säger allt)
Köpte själv två stycken till min v70 sen som jag skulle sälja då två däck var dåliga. 500kr för 245/40-18 är ju svårslaget. Körde inte jättelångt med dem innan bilen såldes men märkte inga konstigheter med dem under den tiden. Monterades dock bak.
Transocean
@ Dawwe

Länk
fr
45
freo
525dA -10
Jag monterade och balanserade en uppsättning 235/35R19 Firemax i förrgår och blev också förvånad hur pass runda och lite vikter dom behövde.
Trans: 13-40 USD + frakt. Dessutom finns inte 19" med i listan i tabellen i annonsen? Och en "liten" detalj är MOQ (Minimum Order Quantity) är 800 däck :D. Me visst beställer man runt 1000 19" så kan man nog få de för runt 30 USD/styck, exklusive frakt och eventuell tull. Ger ju ändå att 4 däck kostar runt 1000 kr i inpris. Kostar de 13 USD/st vid en beställning av 800 däck så lägger jag en order bums :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.