|
|
|
|---|---|
|
Hej jag satt och kolla på stötdämpare här i Veckan till våran E91 320D 2007 a, Se om nån kan svara på eventuella skillnader. Jag hitta 4 olika orginal artikelnummer på Stötdämpare. Vi beslutade att köpa från skroten då vi hitta en perfekt Donatorbil en 320D Touring 2012a som gått 1100mil. Tog både fram och bak dämpare från den bilen. Och Öhlins fjädrar. Samt så fick bromsskivorna följa med. Våran bil blev som ny. Men allt passa men artikel nummerna skiljer sig samt så stod det på dämparna bak att det var GAS . Trodde det var oljedämpare i bakvagnen. Nån som har kolla på denna stötdämpar djungel vad som skiljer alla åt och ev artikel nummer? Man hade ju inte så mycket till val efter potthålen. | |
|
Du skriver som du tänker. Jag kan inte följa dina tankar. Har du redan köpt? Passar inte delarna? Vill du bara ha det bekräftat att du redan köpt rätt? Vilka är artikelnummrerna? När jag sist köpte dämpare så var skillnaden på utbudet till just min bil (genom regnummret) om det var med eller utan sportchassi, M dämpare eller inte, samt om det skulle vara förstärkta. Då min bil är en standard 325i blev det dessa de översta på listan för mig 311 409: Länk |
|
|
Hej vi har redan köpt dämpare. Men blev ruggit förvirrade när vi såg hur många olika det finnes. Trodde det bara fans Sport Chassi och Komfort Chassi. |
|
|
Jag blev oxå förvirrad av utbudet. Men kom fram till: Förstärkt skulle jag inte ha förndet hade nått att göra med om bilen drog husvagn mm. Sport har jag inte M-chassi hade jag inte heller så det fick bli standard. Hoppas detta hjälpte något. |
|
|
Vi hade Sport chassit men det gick ej att köra med på vinterväglag då det blev för stötigt. Så vi prata med M bilar och fråga dem hur vi skulle göra och om det gick att ändra. Då sa de: Då måste ni ta kompletta fjädrar o stötdämpare från en som inte har det. Det var så vi gjorde och nu är bilen som en dröm att köra. |
|
| Härligt. Orkar inte heller med sportfjädrar/dämpare. Som att gå på högklackat... Skönt att det verkar ha ordnat sig med dämparna då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.