AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.247

Varning för www.bythjul.com

Sida 1 av 2
Beställ inte däck från bythjul.com!!!!

Betalade i förskott.
Fick fel däck.
Returnerade dessa däck. Fick inga pengar tillbaka.
Varje gång jag varit i kontakt med kundservice så lovade de att ta tag i detta. Nu två månader efter första leverans har jag fortfarande inte fått mina pengar tillbaka!?!

Visar ingen förståelse när jag förklarar att så här får det inte gå till, ni kan inte hålla inne annans pengar för att ni gjort fel!

Slipp huvudvärk - Beställ inte från dessa skojare : Länk

Fler som fått vänta 8 miljoner dagar på ett par jävla däck?

En annan bekant skrev:

Bluff och båg!

Jag har aldrig någonsin brytt mig om att skriva omdöme trots att jag vart missnöjd från andra bolag. Men allmänheten måste varnas för Bythjul.

Beställde däck från bythjul 28 mars. Bokningstid efter bokningstid för leverans och montering sköts upp. För 2 veckor sedan hävde jag köpet. 1 vecka senare trillade fakturan in på Klarna. Ber att återigen få det bekräftat av bythjul att mitt köp är hävt. Fick svaret att mitt köp är hävt. och att dom skulle avboka min verkstadstid och stoppa fakturan.

Idag fick jag en påminnelse från bythjul om min verkstadstid i morgon. Ringer då verkstaden för att få bekräftat att min tid är avbokad. Han vart jätteglad att jag ringde för så som det är nu står dom varje dag med hälften av kunderna borta pga att Bythjul inte har kontaktat dom om avbokning.
Stackars verkstäderna som bedriver seriös verksamhet som också ska drabbas utav bythjuls okunnighet.

Jag noterade även att min faktura låg kvar idag me 6 dagar kvar till förfallodag. Så nu efter kontakt med Klarna kan jag andas ut och slippa oroa mig för påminnelse-avgifter och inkasso.

Köp era däck på Däckonline istället. snabbt levererat och till bra verkstäder. Tog 2½ dag så kunde jag få verkstadstid.

Så för att avsluta mitt råd till alla som läser detta. DET ÄR VÄRT 200kr till att beställa från något annat ställe.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Blir ENDAST Däckonline framöver. Dom kör ett rent spel och håller vad dom lovar.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Skumt,jag hade inga problem alls med dom.
ex
231
extravagant77
325i Touring E91 2006
Har beställt däck från dem fyra gångerna, två uppsättningar vinterdäck och två uppsättningar sommardäck och aldrig haft något problem med dem. Så tror nog att du måste fått fel handläggare eller att du är en av få kunder (få med tanke på recensioner) som fått så dåligt bemötande. Med detta sagt så följer jag alltid recensioner på nätet osv. Skulle det visa sig att bythjul blivit sämre då måste man nog byta i framtiden. Tycker synd om dig dock. Stå på dig. Ingen kund ska bemötas på ett så dåligt sätt.

Jo
41
Jockern
530xi G31 - 2018
Japp, har haft liknande problem i år. Efter att ett par gånger talat tydligt till kundtjänst (när man väl kom fram) involverade jag VDn. Trevlig person som medgav utan bortförklaringar att de har problem vid högsäsong att de jobbar på det. Tyvärr korrigerar man inte detta i ett nafs.

Personligen gillar jag deras koncept och att det är ett svenskt bolag (det behövs även svenska bolag) men just nu så beställer jag däck från andra som har ett bättre fungerande supply chain
Jag har beställt därifrån och jag har flera vänner som gjort samma sak. Inga problem alls med bythjul. Men som alla regler finns det undantag...
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Har beställt där ofta tidigare och varit kanonnöjd - men något har uppenbarligen hänt - de skyller på ett externt lager som gör att de får dröjsmål men skulle tro att det är nåt mer. Deras kundtjänst svarar ju tex inte i telefon längre - man blir bortkopplad direkt. Sista månaderna så har de ju fått enormt många negativa omdömen. Kolla tex omdömena på prisjakt. Lavinartad stördykning.

En kollega beställde däck som skulle finnas för leverans inom 5-7 dagar. Efter en månad gav han upp och skulle annulera ordern - men fick försöka få tag på deras kundtjänst i en vecka innan han fick möjlighet att hamna i telefonkö utan att bli bortkopplad direkt. Tragiskt dåligt.

Skulle inte vilja beställa där nu, om man tex skulle få fel däck så finns det ju ingen kundtjänst att få tag på. Synd på en sajt som tidigare funkat hur bra som helst.
Sa
134
Sabud
120D -08
Ateca 4WD-17
Har köpt en uppsättning Hakka på plåtfälg av dom med leverans till hemmet för att montera dem själv. En liten märklighet var att de var fyllda med 4,5kg, lite hårt att åka på;)

Personligen skulle jag anmält fallet till ARN långt tidigare.

ex
231
extravagant77
325i Touring E91 2006
Kanske håller på å konka? Då ska man nog inte förköpsbetala för då förlorar man alla sina pengar...
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Redan 2009 diskuterades Bythjul här på AP, som just ett skitställe. En av medlemmarna här hade tagit del av årsredovisning och det såg INTE bra ut.

Inte för att vara konspiratorisk eller nåt men jag blir lite nyfiken på trådskaparen. Reggar sig på AP i morse för att göra ett (sitt första) inlägg, om just bara Bythjul, och detta i 3-seriedelen av forumet? Aja, jag förstår frustrationen, kanske TS rör sig på fler forum för att sprida varningen.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bolaget ser inte nämnvärt konkursmässigt ut om man tittar på årsredovisningen.

-------
//Lövet
Aldrig haft några problem med bythjul men senaste två åren så har jag handlat av Svenska Gummihuset, bättre service har jag aldrig fått i bilbranschen.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Har också handlat av dem flera ggr och det har aldrig varit några problem, snabba leveranser och rätt däck.
Transocean
Handlat 3 ggr där, aldrig några problem.
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Det är ju skillnad på att ha handlat där tidigare utan problem, det behöver ju inte betyda att allt funkar nu. Jag har också handlat där tidigare och varit nöjd, men har ni provat ringa till deras kundtjänst sista månaderna? Har ni sett omdömena de fått sista månaderna?
Som jag skrev finns det alltid undantag till alla regler men det känns sådär seriöst när en nyreggad användare dyker upp som gubben i lådan och kritiserar högljutt en handlare och sedan hyllar en konkurrent. Framförallt sista stycket reagerar jag på - det luktar reklam lång väg.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller helt med Kristofffer. Nyreggad användare som dissar ett företag och hissar ett annat. Sänder suspekta signaler.

Om existerande användare med några hundra inlägg postar samma sak, känns det helt annorlunda.
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Det var liksom lite åt det hållet jag pekade också med mitt inlägg Kristoffer och Grelle....

Ro
68
Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Låter väldigt misstänksamt, dock om man kollar prisjakt har omdömen rasat de senaste 4 månaderna så något har hänt
Länk
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Som sagt.. första inlägg o kastar dynga.. troll så det stinker om det.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Dock.. som robbo. säger så har deras omdöme dom senaste 4 månader bara rasat i botten totalt.
Det kan man ju fundera på varför..

Deras senaste inlägg på deras facebook sida är gjort 5 april och även där är massa klagomål om uteblivna leveranser och att dom inte svarar på varken mail eller telefon.
Samma sak på Trustpilot men där går klagomålen ännu längre tillbaka..
Det har funkat bra de gånger jag köpt av bythjul, i förra veckan fick jag en leverans från dem även om jag beställt från skruvat. Rätt däck och tillverkade nu i vår.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.