AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
604

cd växlare till e39

pato
Om det finns en annan märke som motsvarar
BMW original cd-växlaren.
Märke?
Modell?
Tips..Tack så much
MVH pato

Patricio
pato
JO! en fråga till
Finns det möjligtheter att plugga in en bärbar dator
för att lysnar på MP3 musik? t.ex. Line In
Tack.
Froz-523
Verkar lite otympligt med en bärbar dator i bilen bara för att spela MP3. Det finns flera bärbara CD-spelare som även spelar MP3-låtar. Koppla in en sådan med en kassettadapter (om du har RC-enhet förstås)och du får mååånga sköna timmar musik på samma skiva.
Ma
30
Martin_J
528i -97
Jo, det går. Vad du gör är att du använder ett linuxprogram som emulerar en CD-växlare. Du kopplar alltså in en sladd till serieporten (har jag för mig) och använder sedan ett program som lyssnar av porten och skickar signaler till stereon. Stereon tror att det är en CD-växlare installerad och du styr datorn så du skulle ha styrt en CD-växlare. Om jag inte missminner mig så får du plats med 99 låtar per CD-skiva och den klarar av 12 CD-skivor, de extra sex ska vara tillgängliga via tangentkombination. Det finns mer info om detta på www.bimmer.org/5series/messages/

Martin
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Va heter inlägget som handlar om linuxprogramm etc.?
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Froz!
Kan du förklara lite närmare vad du menar med adapter etc. Menar du att en mp3 ska gå att styra med multiratten, eller?
Ma
30
Martin_J
528i -97
Tyvärr verkar det som om jag inte kan hjälpa dig med det. Suck. Jag vet att det finns på bimmer.org men det verkar vara helt omöjligt att hitta inlägget igen. Men det finns där någonstans. Fortsätt leta så kommer det nog att dyka upp. Oj, ursäkta mig. jag glämde visst nämna att du behöver göra en Archive search. Oops. ;-) Lycka till!

Martin
Froz-523
Pekka:
Jag menar att om du har en kassettadapter (finns i Radio/TV-affären för runt en hundring) och kopplar mellan kassett-inkastet och en bärbar CD/MP3-spelare, så slipper du koppla in en dator för att lyssna på MP3. Det du kan göra med multiratten i detta sammanhang är att skifta mellan radio och MP3.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.