|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte bilen för två veckor sedan, redan på hemresan så märkte jag av lite vibrationer i bilen. Tänkte inte så mycket mer på det, kanske lite obalans i något hjul eller ojämn väg. Har nu hunnit uppleva bilen lite mer och något känns konstigt, vibrationerna är inte fartberoende, utan känns mer vid vissa varvtal. Men det som verkligen får mig att tro något inte är riktigt som det skall är om man kryper fram i lite motlut. Just så att bilen rör på sig, då uppstår det kraftiga vibrationer som jag tycker känns drivlinerelaterat. Vibrationerna kommer även om man gör likadant med backväxeln i. Bilen liksom tuggar sig fram, lite svårt att beskriva. Kan det vara automatlådan eller fördelarlådan som spökar? Jag har köpt bilen hos märkeshandlare, och kört knappt 100mil, så garantier bör väl gälla.. Hoppas någon kan ha en bra teori om vad som kan vara fel! | |
|
Det finns ägare som har haft problem med vibrationer i drivlinan som du beskriver, jag tror en del har omnämnts i denna tråd Länk Ev finns det i andra trådar också. Jag skulle ta upp detta med handlaren så fort som möjligt för att få igång processen. |
|
|
Köpt hos märkesförhandlare, 100 mil sen du köpte den, garanti. Köper du en premium bil som är knappt 4 år gammal ska det bara fungera. Visserligen säger du inget om hur långt bilen har rullat. Hade en Quattro som hade vibrationer efter jag passerade 90 km/t, var akslingen bakåt som var sned. Inte alls kul. Så om inte vibrationer uppstår efter en viss hastighet och blir mer o mer är det nog inte drivlinan bakåt som är problem. Mest troligen i lådan tror jag eller mellan låda och motor. Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.