|
|
|
|---|---|
|
Hur många pumpar sitter det på min tds -93. sitter det någon mer iän den i tanken. finns det något som heter spridar pump?? och isåfall var sitter den o vad kostar en sån... bmw forever | |
|
du har en förpump i tanken, sen har du insprutningspumpen som sitter på vänster sida på motorn, (drivs av kamkedjan). Insprutningspumpen kostar runt 14000:- + arbete på bmw. Finns utbytes att köpa för 6900:- + någon som utför arbetet. Ta en titt på denna frågan: Länk Rickard |
|
|
Tackar så mycket. Jag testade att lossa dieselslangen efter filtret och kinna motorn,, det kom ingenting,, är det förpumpen som är skrot då eller? bmw forever |
|
|
troligtvis. Det är ju inte speciellt svårt att komma åt den, bara lyfta på bagagerumsmattan och lossa locket där under... Så kan du sätta ström på den med en batteriladdare så ser om det funkar. fast börja med att kolla säkringar, tror det sitter under huven annars under baksätet. Rickard |
|
|
en bakventil på dieselslangen avlastar denna pump lite va? bmw forever |
|
|
tog ut den bakre pumpen igår o sätte direktström på den.. inte ett liv... bara att byta... bmw forever |
|
|
så enkelt var det =) Rickard |
|
|
jag ska byta främre pumpen oxå... lika bra när man ändå är igång. har tänkt att trimma så jag vill att allt ska va schyst.... vet att främre pumpen är sliten oxå.. någon som har något tips vad man ska tänka på när man byter den.. med nollställning o så. bmw forever |
|
|
trimma en oljebrännare??? ---------------------------------------------------------------------------- Länk |
|
|
Vet inte om du ska ge dig på det utan sprängskiss och tolkarna som behövs. Kamkedjan går från veven till pumpen, vidare på nästa kedja till kammen. alltså det är 2 kedjor som kan kugga över eller tappas. Hur har du tänkt att trimma sedan. större turbo,ic? Rickard |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kollade av lite på ett pumpbyte, såg ut som det var lite halvknöligt. och en del tolkar och specialverktyg. Så det krävs en hel del kunnande. MVH Hasso |
|
har tänkt att byta turbo och ic. och självklart kc-box. Jag har hört på bmw nu och dom skulle ha 1900 för arbetet att byta pumpen så jag slog till där. ska bli mskönt att få ut pärlan på vägen.... bmw forever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.