AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
527

Hitta en vettig E36 Coupé, behöver tips!

Tjena!

Har varit på jakt tidigare efter en E36a men det slutade med att det blev en E46a istället. Nu är dock E46an såld sedan ett år tillbaka då jag började studera men nu är jag tillbaka och jobbar igen. Efter ett bra tag av letande har jag äntligen även fått ett riktigt vettigt och rymligt garage så nu har jag tänkt att leta fram en E36a igen. Så det kommer bli ett riktigt seriöst projekt.

Jag vill ha en välutrustad bil då jag vill ha lite bekvämligheter i interiören. Men jag tvekar starkt på köpa en Individual eller liknande på grund av mina planer att göra med bilen. Bilen kommer få lite av en LTW look och kommer sitta på bags. Bilen kommer även bli omlackerad till en annan kulör (lutar mot Mint Green, Santorini Blue eller Atlantis Blue) och därför känns det helt fel att göra något sådant mot en fin iM eller Individual. Är inte på jakt på en M3 för tillfället då en sådan ska inköpas till nästa sommar. Men känns rätt svårt att hitta en utrustad E36a som inte är en iM.

Kraven jag har på bilen jag letar efter är:
- Coupé
- Tillverkad 96 eller senare
- 323i och 328i
- Taklucka
- Elhissar bak
- Under 20'000mil
- Ingen rost (framskärmar är ok dock, för det är enkelt att byta)
- Bra utrustad

Jag har letat igenom alla bilar som finns i galleriet här på Autopower och Garaget.org men har inte hittat en enda vettig bil. Så jag vet inte riktigt hur jag ska leta förutom hålla koll på blocket. Finns det något register på alla E36or i Sverige som går att gå igenom? Eller har jag missat att kolla på fler ställen? Har ni andra tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.