|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder vill jag ha tips på vad som är en "lagom" sänkning av en 123d M-sport? Mvh | |
|
En väl fungerande Combo är Bilstein B12-kitet som sänker ca 30 mm fram och 25 mm bak. Prisvärt med beprövade grejer (Bilstein dämpare och Eibach fjädrar). En mycket bra uppgradering väghållningsmässigt om du inte är ute efter "korvkioskpoäng" och därför måste ha coilovers. www.fahrwerke24.de 626 EURO för Bilstein B12 pro 135i AW N55 6MT |
|
| Aha, tackar! BSR har just nu kampanj på Eibach kitt, dämpare och fjädrar för 6016kr, är väl likvärdigt antar jag? Har du sänkt din med detta? | |
|
Det BSR säljer är ju st Bilstein B12 med Eibach-fjädrar. Länk |
|
|
Jag har Bilstein B12-kitet med Eibachfjädrar på min sedan 3 år tillbaka. En väldigt bra uppgradering från original M-paketsdämpare o fjädrar. Väghållningen blir avsevärt bättre och - överraskande - även komforten. Funkar fin-fint till trackday och vardagsåkning. Komplettera gärna med H&R krängare fram och bak. 135i AW N55 6MT |
|
|
Haha, jag missade den detaljen :-)! Har beställt kittet nu :-) Tack för hjälpen! |
|
|
25/20 med KW v1. Länk |
|
| Ser ju lovande ut :-) | |
|
Synd jag inte såg detta tidigare annars hade jag rekommenderat kW street comfort, justerbara dämpare och sk coilover fjädrar. Nackdelen med dom är att det inte är enkelt att justera dämparna, man får lossa klädseln i bagaget samt fjäderbensstaget fram för det. Därimot tycker jag dom är en klar uppgradering från std komponent bilen uppför sig helt klart mkt bättre. Första jag märkte var att all tendens att släppa fram försvann. Något stötigare i när dom står i fabriks rekommenderat läge. Men det är en smaksak och det går att ställa dämparna lite snällare. Efter en vinters körning så är allt fortfarande i toppskick samt ställmuttrarna är inte fast ärgade som många billigare system. Bilstien dämparna har haft lite kvalitetsproblem om jag inte minns fel de senaste åren? /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.